Waar begin ik???

1
Hallo allemaal,

als groentje in de koffiewereld vind ik het allemaal nogal overweldigend. Zoveel soorten, zoveel technieken, zoveel begrippen,zoveel methodes, zoveel meningen!
Ik vroeg me dus af wat jullie aanbevelen om mij als beginneling te ontwikkelen, waar of bij wie moet ik zijn? Waar begin ik? Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik heb onlangs Barista Level 1 gehaald en mij werd verteld dat ik nu een tijd moet oefenen en ontwikkelen voordat ik aan level 2 kan beginnen. Maar hoe dan? Alleen?

Ik heb moeite om te beginnen omdat ik gewoonweg niet weet hoe en waar. Tips iemand??
Bedankt alvast!

Re: Waar begin ik???

3
Ik ben benieuwd wat je leert in die level-1 cursus. Kun je daar wat van vertellen? De cursusleiding zou misschien de opleiding wat moeten aanpassen als de cursisten na afloop de weg kwijt zijn... je betaalt toch voor een ander dol/resultaat. Ik bedoel dat niet cynisch, ik ben gewoon benieuwd!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Waar begin ik???

4
Zoiets:

SCAE Level 1 Basic Barista training & examen
Ben je koffieliefhebber en werkzaam in de koffiebranche, dan kan je nu jouw kennis en vaardigheden meten in het professionele SCAE examen. Eerst volg je een dag intensieve training over diverse koffie onderwerpen, als voorbereiding op het examen. Hierna heb een paar weken tijd om de geleerde stof in de praktijk te brengen en te "studeren" voor het schriftelijk examen.

Na de training volgt het examen in een halve dag! Hierin wordt elke deelnemer persoonlijk getest. Het examen wordt afgenomen door een speciaal beëdigde examinator van het SCAE (voor Level 1 en 2).

Programma SCAE Level 1 Basic Barista
1. Volle dag training met een deel theorie en praktijk, inclusief lunch.

2. Halve dag examen met een persoonlijk schriftelijk en praktijk examen. Afgenomen door een speciaal beëdigde examinator van het SCAE (voor Level 1 en 2).

SCAE Certificering
Deelnemers krijgen bij het goed doorlopen van het schriftelijk en praktijk examen een officieel SCAE certificaat en speldje uitgereikt. Verder wordt jouw naam vermeld als gecertificeerde Level 1 op de SCAE website.

Professionele Barista Trainers
De training en het examen worden verzorgd door een officiële SCAE Autorized Trainer. Dit waarborgt de kwaliteit van de trainingen die worden gegeven.

:o Lijkt me dat je dan wel 'wat' van de materie weet...?!?! :?: :!: :?: :!:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Re: Waar begin ik???

5
En ook:

Een volledige cursusdag inclusief het officiële examen.

Kleine groepen van maximaal 8 personen(vanaf 5 personen 2 begeleiders)

Theoriegedeelte bestaande uit:

koffiegeschiedenis/ teelt, productie en verwerking/ smaakinvloeden/ selectie en roosteren.

Praktijkgedeelte bestaande uit:

Alle zetwijzes voor koffie met een uitzonderlijke aandacht voor espresso en cappuccino.

Een week na de trainingsdag(10.00-17.00 uur) wordt het examen georganiseerd zodat je goed voorbereid aan de slag kunt.

Als je slaagt voor dit examen ontvang je een officieel barista-certificaat van de Speciality Coffee Association of Europe en word je ingeschreven in een wereldwijde databank.

Let wel!! Om aan deze cursus deel te nemen is enige barista-ervaring vereist.


Dussssss.......... :shock:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Re: Waar begin ik???

7
lots23 schreef:bedankt, schiet ik veel mee op
Hoi,

Misschien kun je je vraag wat meer toespitsen? Waar heb je vragen over? Wat weerhoud je op dit moment om (al dan niet alleen) te oefenen? Stel gerust je vragen... Laat je niet ontmoedigen door de heren hier, haha. Groeten, Katja
Bezzera Giulia (Juultje) - Bezzera BB005

Re: Waar begin ik???

8
Áls je die Barista Level 1 cursus al hebt gedaan, zoals je schrijft, dan bén je inmiddels al lekker veel opgeschoten juist! En áls dat zo is dan verklaart dat je oorspronkelijke vragen amper. :|
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach