Hoi Allemaal,
Ik heb al jaren een nespresso en bevalt me goed.
Het enige probleem vind ik de prijs van de cupjes.
Ik drink door de week niet zo heel veel koffie (soms 1 op een dag, soms geen) alleen het weekend gaan er wel een paar door. Hiervoor heb ik bv een 'gewone' koffiezetter. Maar ik vind het niet lekker. Verschillende merken koffie geprobeerd ... maar nee niet echt mijn ding.
Senseo vind ik helemaal niks (sorry voor de senseo fans), maar de schuimlaag ... brr.
Het hoeft niet eens echt espresso zijn, gewoon een lekkere kop koffie.
Wat voor betaalbare alternatieven zijn er?
Daar bedoel ik mee geen apparaat van 300 euro .......
Mijn smaak standaard is nespresso dus niet zo heel hoog, maar ik kan niet zoveel vinden.
Zie af en toe een volautomatisch ding waar je een pot koffie zet van bonen????
Nu heeft senseo die nieuwe .... maar apparaat kost 250/280 euro en de koffie is nog duur (4.33 voor 20 kopjes ofzo).....
Iemand wat opties waar ik naar kan kijken of word het OF lekkere, maar dure nespresso, OF vieze maar goekope senseo, OF een eenmalige aanschaf voor een duur volautomatisch espresso apparaat?
Re: Alternatief
2Welkom!
Mokkapotje en/of cafetière, een handmaler en verse bonen. Ben je €50 kwijt en dan maak je VEEEEL lekkerdere koffie
Mokkapotje en/of cafetière, een handmaler en verse bonen. Ben je €50 kwijt en dan maak je VEEEEL lekkerdere koffie
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
3Geen van deze drie dus. Inderdaad lijkt me één van de varianten van slow koffie in combinatie met versgemalen boontjes datgene waarnaar je zoekt.... word het OF lekkere, maar dure nespresso, OF vieze maar goekope senseo, OF een eenmalige aanschaf voor een duur volautomatisch espresso apparaat?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4Bedankt.
Ik las bij beginners ...
Voor de goede orde:
5-de mokkapot werkt met stoomdruk en maakt mokka, geen espresso.
Ik ga dan maar die andere eens proberen. Er zit hier een koffiewinkel in ijsselstein dus ga wel ff neuzen.
Thx
Ik las bij beginners ...
Voor de goede orde:
5-de mokkapot werkt met stoomdruk en maakt mokka, geen espresso.
Ik ga dan maar die andere eens proberen. Er zit hier een koffiewinkel in ijsselstein dus ga wel ff neuzen.
Thx
5misschien kun je een kopje koffie gaan drinken bij marcus koffie in Ijsselstein. Ik heb daar een paar keer uitstekende espresso voorgezet gekregen. Ze verkopen er ook aeropress, en weten veel meer van koffie dan het "koffiewinkeltje" verderop in de straat.
6Dat koffie winkeltje vond ik inderdaad niet zo .
Marcus ben ik niet geweest want dacht dat je er alleen koffie kon drinken .
Ondertussen heb ik een Philips Saego gekregen van iemand met van die ESE Servings.
Maar die zijn net zo duur als de nespresso.
Er kan ook losse koffie in dus ik ga vanmiddag even een pak koffie halen en proberen hoe het smaakt, en hoeveel kopjes koffie ik uit een pak kan halen .
Marcus ben ik niet geweest want dacht dat je er alleen koffie kon drinken .
Ondertussen heb ik een Philips Saego gekregen van iemand met van die ESE Servings.
Maar die zijn net zo duur als de nespresso.
Er kan ook losse koffie in dus ik ga vanmiddag even een pak koffie halen en proberen hoe het smaakt, en hoeveel kopjes koffie ik uit een pak kan halen .