probleem met mijn mahlkonig

1
Ik zit nu al enkele weken met een probleem met mijn mahlkonig molen
de messen waren erg bot na een jaar harde dienst dus begon mijn zoektocht naar nieuwe maalschijven.
Eerst kwam ik natuurlijk terecht bij esw. Maar die mocht de maalschijven niet leveren omdat er ook een Belgische importeur is namelijk schuilenburg. De eerlijkheid dient me te zeggen dat ik dacht dat ik het vervangen van de messen wel zelf zou kunnen. Ik kreeg de schijven enkele dagen later in de bus.
Wat mij meteen opviel is dat op beide schijven het woord "top" staat geschreven. En dat ze beide identiek zijn. Na het plaatsen van de nieuwe schijven blijkt hij zelf op zijn nulstand met de schijven dus bijna tegen elkaar nog steeds groffe koffie te geven.
Volgens mij hebben ze gewoon twee dezelfde messen gegeven maar ik weet het niet zeker.
In mijn logica moet als er op het mes "top" staat toch op het andere "bottom" of zoiets staan .
Weet iemand hier dat boven en onder andere messen zijn bij een mahlkonig? of mss een andere fout die ik gemaakt hebt!

hopelijk dat iemand me kan helpen

Re: probleem met mijn mahlkonig

3
geen stomme vraag
daarom ben ik beginnen na te denken degene die eruit kwamen waren andere codenummers.
en deze waren beide anders dus boven was andere code dan beneden
Maar de technieker van schuilenburg beweerde dat ze de maalschijven hebben aangepast om een betere maling te bekomen.
Maar bij schuilenburg waren ze niet bepaald vriendelijk!

6
Maar als die verdelers je niet goed helpen vind ik wel dat je aanspraak mag maken op hun eigen service afdeling! :evil:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Ik heb net contact gehad met esw en de messen zijn boven onder blijkbaar wel gelijk dus dat is niet de oplossing van mijn probleem.
Ik heb net het nulpunt nog eens juist afgesteld en nog steeds veel te grof zelfs met de messen bijna op elkaar ik kan er echt niet meer aan uit.
Iemand hier misschien nog een idee wat het probleem kan zijn?