Anfim of Brasilia Rossi?

1
Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een malertje (als aanvulling op mijn bestaande setup) en twijfel momenteel tussen een Anfim Best of een Rossi RR45.

Wat is aan te raden? Op basis van de reviews die ik online vind zou ik voor de Anfim moeten gaan, maar de specs van de Rossi lijken beter.

Hoe denkt dit forum over deze twee machines?

Thanks!

Re: Anfim of Brasilia Rossi?

2
De Anfim kan ik niks over zeggen, een vergelijking dus ook niet.
Je hebt het resultaat van mijn Rossi RR45 al eens kunnen proeven. ;)

De Anfim is wel een stuk compacter?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Anfim of Brasilia Rossi?

3
R&B schreef:De Anfim kan ik niks over zeggen, een vergelijking dus ook niet.
Je hebt het resultaat van mijn Rossi RR45 al eens kunnen proeven. ;)

De Anfim is wel een stuk compacter?
Jup met de RR45 zou ik prima kunnen leven, dat smaakte erg goed. De Anfim is een stuk compacter.. en heel wat lelijker :). Maarja, het gaat (mij) om de smaak (of een ander significant voordeel).

Re: Anfim of Brasilia Rossi?

4
Bij mijn weten is die Anfim aardig, maar ook weer niet geweldig. De specs van de Rossi zijn toch ook een stuk beter? Ik zou voor die laatste gaan. Groot=goed! 8-)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Anfim of Brasilia Rossi?

6
Ik heb hier een anfim best en die heeft trouwens 54mm schijven volgens de specs, ik heb ook een quamar/fiorenzato t80 staan met 58mm schijven. Echter reikt mijn kennis niet zo ver dat ik ze zo kan testen en de beste eruit kan halen... 8-)
De quamar heeft grotere schijven dus beter wordt gezegd, de Anfim voelt aan de doser wat degelijker. Plastic hevel tov de metalen van de anfim en het "klik klak" voelt wat directer ofzo...
Kan ik nog iets voor jullie doen wat voor opheldering zorgt in de keuze?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Anfim of Brasilia Rossi?

7
Ja, die Anfim/ECM Best/Super/Haus warboel komt zo nu en dan weer terug, erg verwarrend allemaal. Maar een T80 met 58mm schijven? Dat zou toch 64mm moeten zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Anfim of Brasilia Rossi?

10
Net even de Anfim geprobeerd en ik vind hem mooi malen. Geen klontjes of sproeien e.d. Ik twijfel ook nog een beetje welke te verkopen...zijn grotere maalschijven per definitie beter?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’