@Cobus: check!
Vanmorgen de washed Panama, SHB, Boquete, Rancho Gotta in de Eureka gedaan. Halve kilo voor 7,50 euro, mooie prijs voor een mooie koffie. Branddatum 13 sept. Moest eerst nog laatste bonen van RedBeans Espresso gebruiken afgelopen week (overigens ook erg aardige koffie, edoch minder vers, want uit gesealde kilozak). De Panama van Ivo is tussen City+ en FC gebrand. Lijkt op het oog iets te licht, maar zal mijn vertekende blik zijn, meestal op zoek naar FC+, en soms Vienna.
Nog niet helemaal de juiste maalgraad ontdekt. Moest flink grover dan die RedBeans gaan, en maar heel licht tampen. Maling kwam erg mooi en soepel uit de Eureka. Hij werkt sowieso lekkerder met verse koffies (inkoppertje ). In 30 seconden precies 30ml. Extractie echter niet helemaal ´rond´ of volledig naar mijn idee. Nu proberen in 25 seconden er 35ml uit te krijgen. Desondanks wel al een "Volle body, zwaar aroma, lange afdronk" geproefd, zoals Ivo op de website meldt.
Re: Wat drink je nu?
581Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach