Re: 10 jaar oude horecamachine, doen of niet?

14
Ik schat zo in dat je hem voor een hele mooie prijs kunt overnemen en als de machine nu goed werkt, en je hebt de tijd, het geld, gereedschap, en ruimte ervoor om kleine reparaties uit te kunnen voeren, dan zou ik het gewoon doen! Rubbers vervangen, schoonmaken. Overal foto's van maken en hier posten :grin: Is toch mooi om zo'n mooi apparaat onder handen te nemen!? Hou mij/ons op de hoogte!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

19
De t*r*ng.

Hoe irritant als je elke keer half antwoord krijgt op vragen. Zeker als dat meer dan een week duurt.
Gevraagd hoeveel volt en watt (om te kijken of hij meer dan 16A trekt), en "ontkalker zit er niet bij zei u, wel een pomp?"
Koffiemachine heeft 220 volt en molen is erbij maar ontkalker niet.
Ja, molen wist ik, staat in de omschrijving, was de vraag niet!

Vragen over onderhoud worden ook al genegeerd. Ik vroeg namelijk ook nog:
Regelmatig een servicebeurt gehad?
Aandachtspuntjes die wellicht op korte termijn vervanging/reparatie behoeven?

Niks op gehoord. Aargh. Heb er al helemaal geen zin meer in zo.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

20
Joep schreef:De t*r*ng.

Hoe irritant als je elke keer half antwoord krijgt op vragen. Zeker als dat meer dan een week duurt.
Gevraagd hoeveel volt en watt (om te kijken of hij meer dan 16A trekt), en "ontkalker zit er niet bij zei u, wel een pomp?"
Koffiemachine heeft 220 volt en molen is erbij maar ontkalker niet.
Ja, molen wist ik, staat in de omschrijving, was de vraag niet!

Vragen over onderhoud worden ook al genegeerd. Ik vroeg namelijk ook nog:
Regelmatig een servicebeurt gehad?
Aandachtspuntjes die wellicht op korte termijn vervanging/reparatie behoeven?

Niks op gehoord. Aargh. Heb er al helemaal geen zin meer in zo.
Welkom bij de semi-zakelijke verkopers die je aan het lijntje houden want er zou wellicht nog en beter bod binnen kunnen rollen, dat heb ik al vaker meegemaakt, meestal met mooie machines zelfs als er al een principe afspraak was gemaakt!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.