Re: Londinium 1

13
Het is, vooral door een zee van andere chromen machines, een wat voorspelbaar uiterlijk. Toch vind ik het lage wel iets hebben. Legt wat meer aandacht op de groep, en die is best mooi.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Londinium 1

14
cremalover schreef:Kijk. De Londinium is qua uiterlijk net zo'n hok als de Strega. :lol:
Vind je de dimensionering van de Cremina mooier? Ook een machine die ik nooit in het echt heb gezien, maar op de foto's zie ik de hoge prijs daar niet aan af.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

15
fransg schreef:
cremalover schreef:Kijk. De Londinium is qua uiterlijk net zo'n hok als de Strega. :lol:
Vind je de dimensionering van de Cremina mooier? Ook een machine die ik nooit in het echt heb gezien, maar op de foto's zie ik de hoge prijs daar niet aan af.
Ik heb drie weken geleden voor het eerst een Cremina gezien en gebruikt.Het eerste wat me opviel was hoe compact het machientje was.Van binnen was het pure eenvoud maar wel degelijkheid.Perfecte afwerking.
De vormgeving was iets waar je van moet houden maar zelf vind ik het prachtig.Volstrekt tijdloos .

Als je de Londinium of Strega er naast zet dan vind ik dat kitschbakken.Maar dit is zeer persoonlijk en moet geen reden zijn om de machine niet te kopen(tenzij je het zeer belangrijk vindt uiteraard).

De groep van de Londinium voelde zeer goed aan.Massief,zwaar en vooral de beweging van de lever voelde veel beter aan dan bij de Bezzera.De Strega lever heeft beweging doordat de lagers vrij lopen op hun loopvlak.De Londinium groep zit vast gelagerd en dat voel je.

Over de kwaliteit die de Londium groep produceert weet ik niks maar dart zal wel top zijn.De koffie uit de KvdW tweegroeps die ik gedronken heb viel me zwaar tegen.Maar dat zal wel niet aan het apparaat gelegen hebben.
In twee uur tijd geen fatsoenlijk shot uit gedronken.

Re: Londinium 1

17
Het pompje bij de strega gaat niet bij iedere shot. De hefboom gaat verder omhoog omdat de Strega de groep volstampt met 9 bar, bij de londinium gaat dat met boilerdruk, dus iets van 1.2 bar.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Londinium 1

19
ja wat een zorgen ;-) 7 kilo zetgroep met 500 gram hefboom voor een espresso van 30ml bij mij thuis. Als ik 'm ga halen zal ik me over dat verdriet heen moeten zetten ;-)

Als er een 'zetratio' komt zoals we met de koffie ook hebben, bijvoorbeeld 50% als er met 14 gram koffie 28ml espresso wordt gezet, dan doet de Europiccola die 30ml met veel minder massa, een heel andere groepsmassa-koffieslokratio ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino