Re: brunopasso pd OR Tonino Lamborghini EPS

21
Zie hier een MP link !! http://link.marktplaats.nl/610004427 Pid Pad Pod het is voor de Zot. :D
miniad schreef:
CarpSafari schreef:
miniad schreef: Ja klopt, ik wil de nepversie maar dan wel een goeie.
Contradictio in terminis :lol:

Hier in NL is wat dat betreft maar weinig keuze vandaar de roep om advies.
Dat er weinig keuze in is heeft dus zijn reden, het is een heel matig systeem, waar alleen pads met oude koffie in passen, waar bovendien weinig vraag naar is. Geloof ook niet dat, mits die modellen die je zelf al vond, er nog ontwikkeling in zit.
Het gegeven advies bevalt blijkbaar niet.
Het advies bevalt mij prima hoor...
Ik heb alweer het e.a. geleerd dus er is groei.. ;)

En ja, het is hoe het wordt benadert...wat heb ik liever, senseo of ese pod ?

Dan lees ik weer dat er groei is in pod gebruik en verkoop en dan lees ik weer dat het niets wordt.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: brunopasso pd OR Tonino Lamborghini EPS

22
Ik begrijp de nadelen van de ESE servings, maar er zijn situaties waarin die machines / servings gewoon handig zijn en een acceptabel kopje koffie kunnen produceren.

We gebruiken in een klein bedrijf de Brunopasso en in die toepassing is dat ding super. We hebben geen tijd om iedere week de hele machine schoon te maken, de koffie die er uit komt is beter dan de gemiddelde bedrijfsmachine, beter dan Senseo dus voor ons mission accomplished.

Er is echter een belangrijk nadeel annex probleem met de Brunopasso.. Wij hebben dat ding nu een jaar of twee en de chroomlaag in de cup begint af te bladderen. Dat is dus de chroomlaag aan de binnenkant, dus daar waar de koffie langs komt.
Dat is niet bepaald gezond; je gaat uiteindelijk een soort van metaalkoffie drinken..

Het bedrijf waar ik destijds de machine heb gekocht is niet meer en in Japan zeggen ze gewoon dat er geen reserve onderdelen leverbaar zijn. Hier heb ik nog niemand kunnen vinden die wel wat kan leveren. Als er mensen zijn die tips hebben hou ik me aanbevolen.

Als de conclusie is dat er werkelijk geen reserve onderdelen leverbaar zijn is de Brunopasso dus niet zo'n fijne keuze... Een weggooi apparaat eigenlijk..