Re: Mijn ervaringen met de DOLCE GUSTO

11
Haha, nee hoor... hou gewoon van koffie, en met name DG. Ben overigens ook dol op starbucks... jammer dat die nog niet overal in NL zitten. Maar wellicht dat daar een apart forum voor is :D

12
Woei wat is deze koffie lekker, dat is wat ik gisterenavond meemaakte tijdens de eerste test. Ik bestelde mijn DG via Ebay (in Duitsland) en kreeg er meteen 96 cups gratis bij. Kan even vooruit, ook zat er de nieuwe Cappuccino Ice bij, die heb ik nog niet getest. De andere wel.

Van Senseo kreeg ik de laatste tijd buikpijn, en de smaak was na een jaar gebruiken niet meer zoals ik koffie kende. Als ik op visite was en ik hoor het geluid van Senseo vroeg ik voortaan om wat fris :) Ik moest er niet aan denken dat mensen gebruik maakte van die low budget pads die de smaak nog erger maakte dan dat ik de Senseo de laatste tijd vond smaken.

DG is voor mij de uitkomst. Geen koffie druppels meer op je vloer/aanrecht. Als je een cup vergeet groeit er geen haar op, je DG blijft erg schoon, als je er warm water mee tapt voor thee smaakt deze niet naar koffie. En ik kan nog wel even door gaan met positief nieuws.

PS er is een nieuw model, weinig verschil, ander uiterlijk en 1 bad druk meer. Kijk maar eens op de Duitse website.

Kortom ik ben een liefhebber van koffie, vond vroeger dat alleen de Philips Cafee Gourmet de beste koffie maakte maar nu ik dit ken ben ik om. De prijs is niet zo'n probleem denk ik. Ik vind het zelfs nog wel meevallen. Als je Illy Espresso koffie koopt ben je ook een hoop geld kwijt en zit je met het gemak :) van koffiedrap of pads

14
Tja, ik denk dat men hier in NL eerder geneigd is om negatieve reclame te maken wanneer je iets niet bevalt. Dit lees je veel vaker op het Internet dan een positief verhaal.

Misschien zijn we het niet gewent dat wanneer iemand enthousiast is over een produkt dit van zich af schrijft. Een simpele zoekactie met DG en ervaring leverde mij dit forum op. Dat ik dan het initiatief neem om hier dan direct positief over DG te schrijven terwijl ik hem net 1 dag in mijn bezit heb zegt meer over het produkt dan over de informatie.

Dat je dit helaas als reclame oppakt was niet mijn intentie. Het is mijn 2e krups en het is gewoon een sterk produkt. Eindelijk eens iets dat door mij gezien wordt als Seseo killer.

15
Ik wil nog wel geloven dat het een origineel verhaal is. De titel, de plaats en inhoud van de posting wijzen daar ook naar. Maar ik zal het in de gaten houden, oké?
Iemand is na de Senseo nu enthousiast over de DG,..... ja, dat kan! ;) Wij weten wel dat goed bereidde espresso wat anders is, maar we zitten hier op Koffiepraat en niet op Espresso-discours nietwaar? :? 8-)

Oeps, Rustig had net voor me gepost... Dit was @ espressotopia.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Ja, sorry voor mijn scepsis. Maar je ziet het zo vaak op forums: Nieuwe leden die zich in geen enkele discussie mengen en één product aanprijzen, terwijl ze concurrerende producten afzeiken. En het hele verhaal is alleen maar positief, er valt geen kritiekpuntje te bespeuren aan hun aankoop.

En inderdaad, ik heb een aversie jegens dit soort gemaksapparaten. Voornamelijk omdat ze niet beloven wat ze bieden. Alsof iemand de MacDonalds uitstapt en zegt 'damn, ik heb nog nooit zo lekker gegeten'. Dat kan... en dat zegt dan erg veel over je kennis over eten. Maar bovenal vind ik het erg ongeloofwaardig. Anderzijds: laat de massa zich maar bedienen van inferieure koffie, dan blijft het lekkers over voor de liefhebber!

17
Dank je wel, als ik mijn verhaal terug lees (had ik nog niet gedaan) lees ik inderdaad een enthousiast verhaal. Maar ben tevens liefhebber van espresso. Ik dacht ooit dat een krups espresso apparaat en Illy koffie de ultieme combinatie was maar daar ben ik nu wel achter.

Als ik dan aan jullie mag vragen welke combinatie is een betaalbaar apparaat en niet al te groot om in de keuken neer te zetten?

Bedankt voor de reactie

18
Ehh, wat noem je "betaalbaar"? En ook: ben je bereid er tijd en aandacht aan te besteden?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

19
Ja je hebt gelijk, misschien moet ik me maar blijven bedienen van de DG, die kwaliteit is voor mij op dit moment voldoende totdat ik er buikpijn van krijg.

Ieder zijn vak en ieder zijn hobby, hopelijk mag jullie hobby ook geld kosten net zoals bij iedereen.

20
Rustig schreef:Ja je hebt gelijk, misschien moet ik me maar blijven bedienen van de DG, die kwaliteit is voor mij op dit moment voldoende totdat ik er buikpijn van krijg.

Ieder zijn vak en ieder zijn hobby, hopelijk mag jullie hobby ook geld kosten net zoals bij iedereen.
Dat heb ik niet gezegd hè? :) Een ondergrens van een nieuw apparaat lijkt toch wel een Gaggia Classic te zijn (€285?), een een molen van, zeg €180 (een Innova?).
Maar je kan ook tweedehands kopen, zoals ik: heb ik €600 uitgegeven aan apparatuur die nieuw €3000 is!