Re: Londinium 1

42
Midas schreef:Reiss gaat gewoon iets te snel met de laatste puntjes. Zo worden er onnodige fouten gemaakt die allemaal weer hersteld moeten worden. Ik wacht daarom nog altijd met bestellen.
[...]
Je ziet een londinium met een Cremina en een Strega met een Cremina. Doe er mee wat je wil!
Ik vond het handig om de maten nu eens goed te zien.
Maar bedoel je nou dat je wacht tot de Cremina groter wordt of de Londinium kleiner?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

45
Reiss postte een paar eerste reacties van mensen die de L1 daadwerkelijk thuis hebben staan, o.a. deze van Jochen die zich tot voor kort toe heeft moeten redden met een Duetto die hij nu kan wegdoen:

http://londiniumespresso.com/blogs/lond ... of-germany

En Malte die z'n Idrocompresso wegzet nu de L1 d'r is:

http://londiniumespresso.com/blogs/lond ... om-germany
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

46
fransg schreef:Reiss postte een paar eerste reacties van mensen die de L1 daadwerkelijk thuis hebben staan, o.a. deze van Jochen die zich tot voor kort toe heeft moeten redden met een Duetto die hij nu kan wegdoen:

http://londiniumespresso.com/blogs/lond ... of-germany

En Malte die z'n Idrocompresso wegzet nu de L1 d'r is:

http://londiniumespresso.com/blogs/lond ... om-germany
Me lijkt dat je je niet hoeft " te redden" met een Duetto.
Eindcontrole is niet super geloof ik.Op H_B was een machine ontvangen met een groep die kraakt als een oude deur. :(

Re: Londinium 1

47
Jammer dat die Malte niet aangeeft waarom hij de Idro de deur uit doet, ondanks dat hij aangeeft dat niets het haalt bij die machine, blijkbaar ook de L1 niet.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Londinium 1

48
Ik vind het wel leuk dat er wat te raden overblijft. En ergens ook wel komisch dat een machine zoveel stof kan doen opwaaien. Ik kende het coffeesnobs forum tot voor kort niet maar ook daar lopen de emoties soms hoog op als het over L1 gaat. Mannen die allemaal op zijn tijd van een lekker kopje koffie houden en plezier hebben in het werk met simpele machines, maar wat een gemekker onder elkaar over details ;-) Ik las van iemand die zich opwond over het gebrek aan een rekje voor kopjes er bovenop en de CO2 verspilling wanneer iemand een kopje voorverwarmt met heet water uit de boiler in plaats van de warmte van de machine. Als iemand daar al hoge bloeddruk van krijgt, dan wil ik die niet meemaken bij de echt serieuze kwesties in het leven ;-)

De L1 is in elk geval niet onopgemerkt ten tonele verschenen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

49
fransg schreef:Ik vind het wel leuk dat er wat te raden overblijft. En ergens ook wel komisch dat een machine zoveel stof kan doen opwaaien. Ik kende het coffeesnobs forum tot voor kort niet maar ook daar lopen de emoties soms hoog op als het over L1 gaat. Mannen die allemaal op zijn tijd van een lekker kopje koffie houden en plezier hebben in het werk met simpele machines, maar wat een gemekker onder elkaar over details ;-) Ik las van iemand die zich opwond over het gebrek aan een rekje voor kopjes er bovenop en de CO2 verspilling wanneer iemand een kopje voorverwarmt met heet water uit de boiler in plaats van de warmte van de machine. Als iemand daar al hoge bloeddruk van krijgt, dan wil ik die niet meemaken bij de echt serieuze kwesties in het leven ;-)

De L1 is in elk geval niet onopgemerkt ten tonele verschenen.
Maar iemand die zegt zijn idro af te koppelen voor de Londinium neem je hopelijk niet serieus he? :mrgreen: :mrgreen:

Dat is hetzelfde als een Porsche 911 blok in een Golf 1 te bouwen en dan te zeggen dat je de Porsche gaat verkopen voor de Golf.

Teveel tapijtlijm gesnoven of zo.Gemeen spul.

Re: Londinium 1

50
Ik vind het allemaal leuk. De man gaat zijn Idro ook niet verpatsen, deze gaat gewoon tot nader order in de 'flight case' waar die niets aan waarde verliest. Ik zou gewoon alles een plek geven en lekker switchen tussen de een en de ander. Kijken of een boon die in de ene super smaakt ook bij de ander zo goed tevoorschijn komt. Of een machine als de Strega zonder contragewicht van het aanrechtblad tuimelt maakt me ook niet zoveel uit, dan moeten die mensen maar een extra stevige schoen aantrekken met stalen neus, en hun humor bewaren als het weer eens gebeurt ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino