Ik denk dat het er maar net aan ligt waar in het specifieke geval het probleem zit. Ik had een oude pomp, dus een nieuwe pomp scheelde veel in geluid (bij mij op het laatst vervangen). Daarbij heb ik geen echt dik aanrechtblad, maar een meubelplaat, waarop de machine staat. Die gaf de trilling behoorlijk door, en daar hebben de pootjes flink bij geholpen om dat te verminderen. Maar ook het verzwaren en dempen van de zijpanelen scheelde best wat.
Ik kan het alleen in samenhang en opeenvolging beoordelen, waarbij elke stap hielp, maar ik niet weet of b.v. het dempen zoveel effect had gehad als ik als eerste de pomp had vervangen.
In het vervolg zou ik denk ik beginnen met de vibratiepomp omdat die, zoals z'n naam al suggereert, de vibratie genereert. De rest is slechts demping. Wel waren de pootjes het goedkoopst en gemakkelijkst te realiseren.
Re: Geluidisolatie, een stillere vibratiepomp?
111La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder