Re: Quamar M80E bonenmaler?

21
Bedankt Cobus! Kun je ook manueel malen? (knop indrukken en wanneer je loslaat stopt hij met malen)

De kans is zeer groot dat ik deze ga bestellen. (Ik ben aan het overdenken om bij een paar adressen een offerte aan te vragen voor een molen + espressomachine + accessoires. Wanneer ik dit allemaal apart koop dan is er minder ruimte voor een scherpe prijs.)

Quamar M80E bonenmaler?

22
O, ik vergat het bijna, maar ik gebruik de manual functie, maar de tiptoetsen reageren regelmatig niet. Irritant bij het starten, ronduit rottig bij het stoppen. Zachtjes aanraken, hard, kort, lang, maakt niet uit. Hij reageert regelmatig niet.

Het is zo'n ding met firmware, dus hij zal wel elke 3 minuten een een of andere update moeten downloaden. 😄

Ik lach er maar om, maar ik vind het een rukding.

25
Rolex schreef:Hmm, dat betekent dat ik het apparaat niet meer blind ga bestellen, maar eerst ga proberen.

Heeft de Mazzer mini E ook last van ongevoelige knoppen? (In een "Seattle Coffee Gear" video lijkt dit geen issue)
Ter lering en vermaak, het lering zou ik maar snel vergeten. :)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

28
Ik heb zelf de de quamar m80e, van crema overgenomen trouwens :)

Prima maler, ik zou niet meer terug naar een doser willen. Het was wel even wennen in het begin.

Sproeit en knoeit niet, je moet dan wel af en toe even rammelen met de filterhouder tijdens het malen om het zaakje in te laten klinken. Tot een grammetje of 20 zal er dan niks of nauwelijks iets worden gemorst.

Klonten valt erg mee, de klonten die er zijn hebben geen negatief effect op de extractie, met de naked filter gewoon prima extracties te zien. Ook prima consistent.

Toetsen zijn even wennen, je moet gewoon niet drukken maar met de vinger erover heen glijden en dan reageren ze prima.

Ik doseer meestal gewoon op tijd, nieuwe bonen afstellen normaal eerst op gewicht/maalgraad, en daar de tijd op aanpassen. Je zult natuurlijk altijd de extractie in de gaten moeten houden, er kan verloop zijndoor de dagen heen. Maar dat is met alle malers.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

29
Nauti schreef:Ik heb zelf de de quamar m80e, van crema overgenomen trouwens :)

Prima maler, ik zou niet meer terug naar een doser willen. Het was wel even wennen in het begin.

Sproeit en knoeit niet, je moet dan wel af en toe even rammelen met de filterhouder tijdens het malen om het zaakje in te laten klinken. Tot een grammetje of 20 zal er dan niks of nauwelijks iets worden gemorst.

Klonten valt erg mee, de klonten die er zijn hebben geen negatief effect op de extractie, met de naked filter gewoon prima extracties te zien. Ook prima consistent.

Toetsen zijn even wennen, je moet gewoon niet drukken maar met de vinger erover heen glijden en dan reageren ze prima.

Ik doseer meestal gewoon op tijd, nieuwe bonen afstellen normaal eerst op gewicht/maalgraad, en daar de tijd op aanpassen. Je zult natuurlijk altijd de extractie in de gaten moeten houden, er kan verloop zijndoor de dagen heen. Maar dat is met alle malers.
blij dat ie nog steeds bevalt. :D
In Duitsland lopen ze weg met het ding.