Beste koffieliefhebbers,
Sinds 5 maanden heb ik nieuw weekendwerk, namelijk in een horecazaak. Hier heb ik volgens mij de koffiemicrobe te pakken gekregen. Ik werk er wekenlijks met top materiaal nl.: dalla corte evolution en 2 malkhöning k30 vario's. Maar zoals in de meeste horecazaken hangen ze vast aan 1 soort boon bij ons de illy espresso boon, die zeker niet slecht is heb ik al vernomen maar het kriebelt toch om meer te experimenteren met andere bonen en veel bij te leren ivm met latte's en de echte goeie espresso.
Daarom ben ik op het idee gekomen om mezelf een espressomachientje aan te schaffen. En op dit vlak heb ik niet genoeg kennis van zaken om een deftig machientje uit te kiezen. Na weken opzoekwerk heb ik voor mezelf te keuze gemaakt om voor de BEZZERA BZ10 PM(omdat ik dit ietsje mooier vind en praktischer lijkt dan de bz07 PM) te gaan en in combinatie met de malkhöning vario. Nu twijfel ik toch nog sterk tusssen de bezzera en ofwel de Rocket cellini, expobar brewtus IV en de isomac tea. Dus eigenlijk twijfel ik tussen de BZ-zetgroep of de E-61 zetgroep. Ik zou voor de Bezzera gaan omdat ik nog niet zo heel veel slecht heb gelezen over deze zetgroep, ze goedkoper is en omdat ik bij koffiewarenhuis erbovenop nog eens een startpakket krijg twv 100 €. Nu zou ik graag jullie mening hierover weten. Dank bij voorbaat.
Re: bezzera bz10?
2Wat verwacht je nu, dat er iemand eventjes haarfijn uit de doeken gaat doen wat te kopen en waarom?
Dat gaat je op deze manier niet lukken, doe eerst eens zelf het nodige onderzoek naar de beoogde machines, het budget, nieuw of gebruikt, vastwater of reservoir etc.
Maak daarna een lijstje met enige samenhang en heb het er dan nog eens over.
Adriaan
Dat gaat je op deze manier niet lukken, doe eerst eens zelf het nodige onderzoek naar de beoogde machines, het budget, nieuw of gebruikt, vastwater of reservoir etc.
Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
4Nee ik verwacht dat jullie mij zeggen of de bezzera al dan niet een goeie keuze is, met argumentie waarom een e-61 beter of slechter is.@3aan schreef:Wat verwacht je nu, dat er iemand eventjes haarfijn uit de doeken gaat doen wat te kopen en waarom?
Adriaan
Ik heb een budget van 1400€ voor ogen en sowieso een nieuwe pistonmachine( het mag eventjes meegaan), liefst reservoir maar met mogelijkheid tot vastwater. En de apparaten die ik voor ogen had voldoen volgens mij aan deze voorkeuren. Maar zoals je ziet als ik voor een E-61 ga, zal ik moet inlereveren voor de molen en ik heb het forum al vaak genoeg gelezen dat deze minstens even belangrijk is. Tenzij jullie komen met de nodige tips voor een kwalitatief goede bonenmaler met lagere prijs.
bezzera bz10- malkhöning vario home
5mrjapie schreef:Nee ik verwacht dat jullie mij zeggen of de bezzera al dan niet een goeie keuze is, met argumentie waarom een e-61 beter of slechter is.@3aan schreef:Wat verwacht je nu, dat er iemand eventjes haarfijn uit de doeken gaat doen wat te kopen en waarom?
Adriaan
Ik heb een budget van 1400€ voor ogen en sowieso een nieuwe pistonmachine( het mag eventjes meegaan), liefst reservoir maar met mogelijkheid tot vastwater. En de apparaten die ik voor ogen had voldoen volgens mij aan deze voorkeuren. Maar zoals je ziet als ik voor een E-61 ga, zal ik moet inlereveren voor de molen en ik heb het forum al vaak genoeg gelezen dat deze minstens even belangrijk is. Tenzij jullie komen met de nodige tips voor een kwalitatief goede bonenmaler met lagere prijs.
Een pistonmachine is een lever en dat is een goede keuze.
6"Voor echt lekkere koffie zou ik eens een hendelmachine proberen".
En wat voor hendelmachine dan?
7Een Kees van der Westen oid
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
8Een soortgelijke vraag als ik hier ook stel:knutselbob schreef:"Voor echt lekkere koffie zou ik eens een hendelmachine proberen".
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =12&t=4329
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
10Bestel nou eerst maar even een paar nino's daar.knutselbob schreef:Oh...ik dacht zoiets http://universecoffee.com/products/Asto ... d-AL2.html