Re: Severin S2

32
Hallo forumbezoekers.

Sinds 3 dagen heb ik de Severin S2+ in gebruik. Het is een mooi apparaat met vele mogelijkheden. De S2+ Zou stiller zijn dan de S2, maar dat kan ik niet zeggen. Met malen maakt hij toch veel lawaai, maar goed, de koffie die eruit komt is super. De kwaliteit is natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak, de koffiebonen die je gebruikt, de maalinstelling van je apparaat (deze kun je zelf instellen), je waterhardheid en de gewenste sterkte van je koffie (bij capuccino/latte machiato e.d. natuurlijk ook de hoeveelheid en soort melk die je toevoegt).

Je kunt zelfs de gewenste temperatuur instellen (warm/heet/zeer heet). Je kunt in het programma vastleggen hoe hij bijv. je capuccino moet maken, zonder dat je dit steeds weer moet instellen.

Het enige minpunt is dat het 1e kopje koffie niet zeer heet wordt gebrouwen maar goed warm, dit ondanks het feit dat de instelling op zeer heet staat. Ook na 15 wachten (na inschakeling van het apparaat) blijft het 1e kopje koffie goed warm qua temperatuur. De rest is gewoon zeer heet.

34
winnie schreef:Hallo allemaal, na jarenlang koffie gezet te hebben met een waterkoker wil ik nu overstappen naar de S2. Via kieskeurig lees ik de 4 reviews en die geven aan dat de duurzaamheid slecht is. Na 2 maanden moet hij weer terug naar de fabrikant omdat het melkgedeelte dichtgeslibt is door de aangekoekte melkpoeders. Het schijnt dat melkfabrikanten melkpoeders in volle melk toevoegen voor de romige smaak en dat deze poeders vastkoeken in het melkgedeelte. Dit zou dan niet via het zelfreinigend systeem schoongemaakt kunnen worden. Men adviseert om 2 druppels Dreft erin te doen en dan te reinigen, maar volgens een reviewer werkt dit ook niet. De fabrikant zou alle S2 terugroepen en deze voorzien van een nieuw melksysteem waardoor dit probleem opgelost is.......wie weet hier meer over? Voor de rest was men dik tevreden over de S2. Groetjes Winnie.
winnie schreef:Hallo forumbezoekers.

Sinds 3 dagen heb ik de Severin S2+ in gebruik. Het is een mooi apparaat met vele mogelijkheden. De S2+ Zou stiller zijn dan de S2, maar dat kan ik niet zeggen. Met malen maakt hij toch veel lawaai, maar goed, de koffie die eruit komt is super. De kwaliteit is natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak, de koffiebonen die je gebruikt, de maalinstelling van je apparaat (deze kun je zelf instellen), je waterhardheid en de gewenste sterkte van je koffie (bij capuccino/latte machiato e.d. natuurlijk ook de hoeveelheid en soort melk die je toevoegt).

Je kunt zelfs de gewenste temperatuur instellen (warm/heet/zeer heet). Je kunt in het programma vastleggen hoe hij bijv. je capuccino moet maken, zonder dat je dit steeds weer moet instellen.

Het enige minpunt is dat het 1e kopje koffie niet zeer heet wordt gebrouwen maar goed warm, dit ondanks het feit dat de instelling op zeer heet staat. Ook na 15 wachten (na inschakeling van het apparaat) blijft het 1e kopje koffie goed warm qua temperatuur. De rest is gewoon zeer heet.
Je wist gezien je eerste bericht dat je beter niet aan deze machine kon beginnen, je kon het schijnbaar niet laten en nu moeten we problemen gaan oplossen? :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

35
beste severin S2 gebruikers wie heeft er ook problemen met het melk opschuimen.

na elke keer gebruiken spoelen alles door. doch na ongeveer 20x schuimen.
werkt het niet meer. diverse malen terug geweest bij leverancier . Na een schoonmaak beurt doet hij het weer ongeveer 1 maand elke dag 2 kopjes. Dan stopt hij weer. na een dag laten staan werkt hij weer. Na een paar weken het zelfde ritueel. Leverancier heeft geen oplossing. Retour fabriek (?).
ongeveer 1 mand weer problemen. Alleen lucht aanzuigen (melkkan zit 3/4 vol.)

weet iemand waar het probleem zit?

36
beste severin S2 gebruikers wie heeft er ook problemen met het melk opschuimen.

na elke keer gebruiken spoelen alles door. doch na ongeveer 20x schuimen.
werkt het niet meer. diverse malen terug geweest bij leverancier . Na een schoonmaak beurt doet hij het weer ongeveer 1 maand elke dag 2 kopjes. Dan stopt hij weer. na een dag laten staan werkt hij weer. Na een paar weken het zelfde ritueel. Leverancier heeft geen oplossing. Retour fabriek (?).
ongeveer 1 mand weer problemen. Alleen lucht aanzuigen (melkkan zit 3/4 vol.)

weet iemand waar het probleem zit?
Ik heb het kleine boertje van de severin s2 en s2+
Namelijk de severin "piccola".
Dit is exact dezelfde machine maar dan in een kleiner jasje.
En daarmee komen exact dezelfde problemen, niet in een kleiner jasje.
Melkschuimer is waardeloos..

Zlefde probleem, eenmaal naar service geweest, pistonring vervangen, software updates, en de mededeling gekregen dat na het maken van een cappucino niet enkel direct nagespoeld moet worden maar ook het luchtventiel direct moet worden schoongemaakt.

In het gedeelte waar de koffie en de melk doorheen loopt richting het koffiekoppie, zit een deel waar het melkslangetje op aangesloten zit, deze kan eruit, daarin zit weer een klein rubber ventiel, dat dien je dus elke keer ook schoon te maken.
Na testen, blijkt dat wanneer je dit dus inderdaad elke keer doet, je dus gewoon schuim blijft krijgen.
Enkel is dit dus elke keer twee handelingen na het maken van je cappucino in de plaats van 1..
Mij iets teveel werk en tijd elke keer, en had ik dit vantevoren geweten dan had ik dit apparaat dus ook niet gekocht, maar gewoon een apparaat zonder interne melkopschuimer, en een losse melkopschuimer ernaast.. Dat is namelijk goedkoper, plus je hebt veeel meer keuze aan espressomachines.

Merkwaardig is ook, dat severin dit apparaat nu uit de handel heeft gehaald, en plotseling exact hetzelfde apparaat nog wel produceert, maar dan zonder de melkopschuimfunctie. Dat lijkt op een soort bekentenis, van "de melkopschuimfunctie deugd niet".

Maar ondertussen blijven ze naar de gebruikers wijzen, alsnof het aan ons licht dat wij het apparaat niet goed onderhouden en schoonmaken..

Maar goed..

Dat was verhaal 1

Verhaal twee, is dat hij sinds hij terug is van de service, water lekt.
Daarnaast zet hij niet de hoeveelheid koffie die hij hoort te zetten, wanneer ik het apparaat instel op 250ml per kopje behoor ik met 4 kopjes een liter koffie te hebben, helaas blijkt dit circa 910 ml..
Dit verklaart dan ook, waarom de cappucino's die hij dus nu wel weer maakt.. Nog steeds zo mager zijn, nooit zijn ze meer zo, zoals. Ze waren in de eerste twee weken dat ik het apparaat had.
De vraag is dan ook, als hij een liter hoort te zetten met 4 kopjes van 250ml en hij zet nu 910ml, hoeveel zou dit over een jaar nog zijn? Of 2? Als de garantie al is verlopen?

Van de week gaat het apparaat dus weer terug naar de service, met de vraag hoe ze dit probleem gaan verhelpen.

38
cremalover schreef:Wel een mooie machine.

https://www.youtube.com/watch?v=GYlgUrBVbqQ
Maar ik snap dat one touch niet.
Je moet op 5 knoppen drukken eer je een cappu hebt. :o
Altijd fijne filmpjes, toch mooi dat een echte expert het geheel even uitlegt en proeft ipv een gewone verkoper. En je weet dat hij kritisch is, want niet in alle filmpjes is die super blij met zijn verkregen resultaat qua espresso.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode