Geluidsniveau espressomachine & maler

1
Maar maakt het nu echt uit?

Ik ben de gelukkige man van een begripvolle vrouw. Maar wel eentje die wat stilte eist.
Voor de espressomachine was dit eigenlijk vrij simpel. Een centrifugaalpomp.
Dan de keuze: Expobar brewtus (dubbele boiler, dubbele energiekosten)
Bezzera Giulia R
Rocket Evo
De vraag: Mis ik er mogelijk nog? En zit er echt zoveel verschil tussen?

Maar dan de maler. Er wordt soms wel wat over het geluidniveau gemeld, maar ze blijven hoe dan ook 'lawaaiig'.
De vraag: iemand kennis aan een maler of type maler die echt beduidend stiller is.

Alvast bedankt!
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80
La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

4
Ik heb de topictitel wat aangepast; dan kan het topic makkelijker met de zoekfunctie gevonden worden.

Over de maler: ik weet dat Compak 'silenzio'-uitvoeringen van hun malers heeft. Ik kan me echter niet voorstellen dat dat een groot verschil maakt.
Een andere 'oplossing' (meer een workaround) zou dan zijn eentje die vooral snel maalt (minder lang herrie). Dat bereik je met grote maalschijven... Maar ik vrees dat je bij een maler niet echt ontkomt aan herrie. Zelfs een handmolen maakt toch wel aardig wat geluid.

5
Stille malers zijn een mahlkonig K30, OE Pharos of een HG One. Dit zijn echter geen goedkope malers en hoogstwaarschijnlijk duurder dan je espressomachine. Verder zijn malers zover ik weet gewoon lawaaibakken. Daar ontkom je niet aan.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

8
Ik denk dat je vooral moet zoeken naar de snelste maler (en dat zijn waarschijnlijk ook de stilste en duurste?).
Mijn maler doet 6 seconden over 20 gram, dus over hoeveel seconden "lawaai" hebben we het dan per dag? Dat lijkt het me toch wel de moeite waard voor lekkere koffie.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Hm, daar gaan we dan maar eens rustig voor sparen. Voorlig zal het dan een gebruikte prof maler worden.
Er is wel plaats voor in de keuken en de hoogte is niet zo'n punt. De meeste oude machines hebben alleen een doser. Daar zie ik het nut nog niet zo van in maar wie weet.

Alvast bedankt voor alle reacties. Erg leuk!

Er lopen hier overigens ook twee kinderen rond, als die bezig zijn hoor je zelfs de Seaco niet meer :D
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80
La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken