Re: Geluidsniveau espressomachine & maler

23
Er is een vastwateraansluiting voorhanden. Het hele huis is reeds voorzien van onthard water dus het kan allemaal zo aangesloten worden.

Bij een vibratiepomp heb je ook nog het water wat via de OPV afgelaten wordt. Ik weet niet of dit veel is, maar dat kan dan niet meer terug de tank in. Dat zal dus de lekbak in moeten.

Kan natuurlijk ook beginnenmet een BZ10 en die over een jaartje ofzo ombouwen naar rotatiepomp met vastwater, weer een leuk projectje ;)
Rocket Cellini Evoluzione V2 met Fiorenzato T80
La Pavoni Europiccola 1977 en AMA Milano MCE-4 1989 om naar te kijken

24
Ervanuitgaande dat je goed oplet dat het reservoir niet leegraakt dan is het andere argument dat een rotatiepomp voordeel heeft van een waterleidingdruk. Maar slaat het voordeel op slijtage van de pomp of in de kwaliteit in het koffiekopje?

Ik ben redelijk gecharmeerd van de Rocket Giotto Evoluzione V2, HX met rotatiepomp. In de toekomst wil ik deze mogelijk aanschaffen. Zou Rocket dit model leveren terwijl rotatiepomp met reservoir een nadelige combi is?

25
Rolex schreef:Ervanuitgaande dat je goed oplet dat het reservoir niet leegraakt dan is het andere argument dat een rotatiepomp voordeel heeft van een waterleidingdruk. Maar slaat het voordeel op slijtage van de pomp of in de kwaliteit in het koffiekopje?
Een rotatiepomp kan zonder problemen op het waternet en dan hoef je de waterbak niet bij te vullen. Het risico van morsen in de machine is dan weggenomen.
Er is geen verschil in het kopje bij tests.

De dames van seattle coffee gear hebben een heel mooi filmpje met een uitleg van de twee pomptypes.
http://www.youtube.com/watch?v=HjdaqUso6wI

27
@3aan schreef: Dat is ter lering en vermaak, vergeet vooral dat lering. :lol:
Vind het persoonlijk inderdaad erg vermakelijk. Maar ze laten de verschillen wel aardig zien toch. Zit wel iets lering in.

Verschillende machines zijn nu wel duidelijk. Eigenlijk is het allemaal wel goed spul. De maler blijft nu eenmaal het belangrijkste voor de smaak in je kopje.

Alles besproken met de chef interieurzaken en die heeft direct de Rocket aangewezen als winnaar.
"Die zwarte wijzertjes zijn wel erg mooi"
En daar zit ik dan wekenlang research over te doen.

Als het goed is komt er een T80 maler deze kant op. TZT een Mazzer Major, uiteindelijk richting K30 of daaromtrent. Dat gaan we maar in stukjes doen. Ze willen vast ook nog op vakantie :mrgreen:

29
K30 vond ik wel echt een geniaal ding maar de retentie viel me erg tegen. De Major heb ik geen ervaring mee. De K30 schijnt wel van een hele andere orde te zijn en de maat van de schijven schijnt ook niet vergelijkbaar te zijn met andere platte schijven. Ze schijnen minimaal even goed te presteren als die van de Major.

Wellicht een HG One. Veel stiller dan dat gaat het waarschijnlijk niet worden met wel kwaliteitsmaalsel. Ga jullie op de hoogte houden als die van mij binnen is. hij wordt vandaag verstuurd.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

30
Dat is ook echt een schitterend stukje design die HG One. En nog superprestaties ook.

We zullen zien wat de toekomst brengt. Eerst maar eens leren koffiezetten met een e61!

En dan hopelijk ook met de pavoni, dat is nog nooit gelukt. Weet nu ook waarom (moulinex messenmaler van een paar gulden uit een rommelmarkt ooit)