Gelukkig is er nog een forum zoals deze, waarbij je ervaringen en kennis kan uitwisselen met elkaar. Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende:
Enige tijd geleden heb ik een tweedehands Siemens Surpresso TK529 aangeschaft. Dit voor een snelle bak wanneer de tijd iets te kort is voor een overheerlijk soepje uit mijn Vibiemme Domobar

Het apparaat heb ik werkend gekocht en uiteraard helemaal van binnen en buiten gereinigd(wordt het nog een beetje eigen). Na een aantal ontkalkbeurten met HG espressoreiniger, en een tabletje voor het ontvetten, loopt de koffie niet meer door. Soms druppelt er langzaam wat in het kopje, maar meestal hoor ik de zetgroep ratelen en net voordat het apparaat de koffie uit de machine moet gooien, hoor ik onderin een spoelend geluid. De lekbak wordt gevuld met koffiewater. Op de zetgroep ligt vervolgens een hoopje natte koffie en het kopje blijft leeg.
Inmiddels heb ik het drainageventiel vernieuwd en het uitloopventiel schoongemaakt, helaas tevergeefs.
Ook heb ik een zetgroep uit een werkende Siemens geprobeerd, maar de klacht blijft aanhouden.
De deksel van de kliko staat al open...maar misschien heeft iemand van jullie nog een gouden tip??
Alvast dank voor jullie reactie!
Gr.
Furry