Hierbij foto van het koffiegruis onder en naast de zetgroep :damo schreef:Hallo,
Op onze Miele CVA620 verschijnt zeer vaak de melding "verw. groep gebl". Ergens las ik dat je dit als volgt kunt oplossen :
Als de machine uitstaat tegelijkertijd warm water en esspressoknop ingedrukt houden en dan apparaat aanzetten (met verlichting),. Op display verschijnen getallen. Met knop voor grote koffie eerst (iets aan de binnenkant) helemaal naar boven zetten, vervolgens met middelste knop helemaal naar beneden en ten slotte op weer iets omhoog. Het geluid dat je dan hoort zal je herkennen, dat hoor je altijd nadat de koffie klaar is.
Bij ons helpt dit echter slechts tijdelijk (één of twee koffie's), soms helpt het om de groep eruit te halen en het zwarte schuivertje aan de trechter naar boven te zetten.
Ook zien we dat er koffiegruis onder en naast de zetgroep ligt.
Wie kan ons helpen ?
Wat me ook opvalt is dat het schrapertje (dat de pulp in het afvalbakje moet duwen) niet mooi aansluit met het schuine vlak onder de zeef (zie foto).
Andere vaststelling : als ik minimum hoeveelheid koffie en grof gemalen selecteer werkt alles (voorlopig ) perfect : geen storing en ook geen gemorst koffiegruis.
Iemand ideeën ?
Damo