De kunstoffen doser op mijn fiorenzato maler heeft wat last van het plakken van beetjes gemalen koffie aan de bovenkant van de doser, is dit een bekend probleem en is dat iets aan te doen? Het zit boven het draai gedeelte en komt dus niet makkelijk vanzelf mee.
Had wel al een topic gevonden om hem doserless te maken maar wil dat nog niet gelijk doen.
Re: Fiorenzato t80 statische doser
2Dat hebben de meesten van die dosers, een keertje heel erg goed schoonmaken kan soms helpen en het ligt ook deels aan welke bonen je gebruikt, vooral een boon als de Malabar is er berucht om.
Er is ergens een draadje waar ik die van mij doserloos had gemaakt en dat voldeed goed ik had er ook een doka-timer tussen gezet.
Er is ergens een draadje waar ik die van mij doserloos had gemaakt en dat voldeed goed ik had er ook een doka-timer tussen gezet.
@3aan schreef:Wij hebben hier in huis een rothekel aan Ikea, echter nu hebben we toch een Ikea aanwinst in huis
Een goede week geleden een 2e Fio aangeschaft, dat "was" een dosermachine, voor 50 euro! nu de doser eraf was gezocht naar een mooie trechtervorm, ik heb wel metalen trechters maar die hangen inmiddels bloemenbak te zijn, Gisteren o; de rommelmarkt in Voorburg zag ik een aluminium lampje liggen, na enig gepingel voor 1 euro ja dat kon weleens mijn uitloop worden, punt erag gezaagd, inwendig enige obstakels afgeschuind gaatjes erin geboord en een gat gemaakt voor de uitloop, toen kreeg ik nog een van de waterfilterpatronen, de beschermdop die er lag te liggen, gepakt en er als een kapje opgezet, paste mooi met enige aanpassing, edoch liep het maalsel niet mooi de trechter door, toen zomaar zonder reden de kap ondersteboven erop geplant en even een paar keer gemalen, nee dat ging geweldig, geen maalsel wat achterbleef in de trechter, die tikte nu mooi op de omgekeerde kaboutermuts kapot en viel perfect naar beneden, zaak om nu alleen nog wat tochtband tussen de trechter en de molen te plakken, gaat goed en werkt perfect oh shit !! IKEA !!
Nu alleen het kabeltje wat voor de automatische maalafslag diende een mooi drukschakelaartje maken net onder de uitloop en we hebben een G.O.D. geschapen
Laatst gewijzigd door @3aan op di 26 feb 2013, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Ik was al bang dat het juist door mijn recente grondige schoonmaak kwam.. Ik zal ook eens andere bonen proberen
4Grappig, die molen staat inmiddels via een omweg en marktplaats bij mij De hopper is inmiddels overleden, maar daar lig ik niet echt wakker van aangezien ik mijn boontjes toch per keer afweeg. Ik heb hem nu +- 6 maanden, en meteen na aankoop helemaal schoongemaakt, maalschijven vervangen en een nieuw likje verf gegeven.@3aan schreef: Er is ergens een draadje waar ik die van mij doserloos had gemaakt en dat voldeed goed ik had er ook een doka-timer tussen gezet.
Het is een heerlijke molen, en ik denk dat het nog heel wat jaartjes gaat duren voordat ik besluit dat hij aan een upgrade toe is. Aangezien het ding praktisch onverwoestbaar is, komt hij tegen die tijd misschien wel weer langs op het TKA forum.
Rancilio Silvia V1, met een gemodificeerde stoompijp, Fiorenzato T80 molen, Gene Café. Een Chemex, Bialetti Brikka en een kleine cafetiere voor ernaast.
5Maalschijven vervangen, wat hebben ze dan met de oude uitgespookt, die waren als nieuw!
Likje verf, weet je zeker dat het dezelfde molen was?
Hopper gesneuveld?
Nu nog een plaatje posten !!
Likje verf, weet je zeker dat het dezelfde molen was?
Hopper gesneuveld?
Nu nog een plaatje posten !!
6De molen was aardig gebutst, veel stukjes verf los aan de randjes. De hopper had een flinke scheur, dus dat hield ook een eind op. Al met al een erg lage WAF factor... Hopper eraf en een likje hammerite deed wonderen.
Wat er met de maalschijven gebeurd is weet ik niet, maar ik heb bij aankoop de "vingernageltest" gedaan en dat voelde alles behalve scherp aan. En ach, met die nieuwe schijfjes kan hij iig weer vele jaren mee. Ik zal binnenkort nog wel even een fotootje plaatsen.
Wat er met de maalschijven gebeurd is weet ik niet, maar ik heb bij aankoop de "vingernageltest" gedaan en dat voelde alles behalve scherp aan. En ach, met die nieuwe schijfjes kan hij iig weer vele jaren mee. Ik zal binnenkort nog wel even een fotootje plaatsen.
Rancilio Silvia V1, met een gemodificeerde stoompijp, Fiorenzato T80 molen, Gene Café. Een Chemex, Bialetti Brikka en een kleine cafetiere voor ernaast.
7Dat binnenkort is meer dan 10 maanden geleden?
8Zit je je eigen te vervelen,omdat je een 10 mnd oud topic bumpt
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje
9Zou zou je het ook kunnen noemen, keek nog even in het rond voordat ik naar een maat ga om de boiler van de Gaggia America onder handen te nemen, veel slechte draadeinden en afgebroken en die heeft een acetyleen set en zat RVS eindjes en met z'n tweeën gaat dat een stuk makkelijker en is ook gezellig.
Ja Ja die Jan die kan er wat van.
Ja Ja die Jan die kan er wat van.