Re: Gevonden: mijn eerste HX. En nu de ervaringen...

81
De meeste enkelkopsfilters zijn niet al te best en je zult een andere tamper moeten kopen. Ook vereist het een aanpassing in de maalgraad. Makkelijkste is om er gewoon niet aan te beginnen :D . Volgens mij gebruiken de meeste forumleden hier nooit het enkelkopsfilter. Die van mij is in ieder geval stof aan het happen in de kast.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

82
Erik82 schreef:De meeste enkelkopsfilters zijn niet al te best en je zult een andere tamper moeten kopen. Ook vereist het een aanpassing in de maalgraad. Makkelijkste is om er gewoon niet aan te beginnen :D . Volgens mij gebruiken de meeste forumleden hier nooit het enkelkopsfilter. Die van mij is in ieder geval stof aan het happen in de kast.
Andere maalgraad!! Seriously?
Nu heb ik dat dus ook ondervonden, maar ik dacht elke keer dat het aan mij lag. :roll: :lol:
Het kwam nl. helemaal niet in me op dat de maalgraad anders zou moeten zijn voor een enkele; onlogisch vond ik dat.

Ik vind het een onding, echt.

Maar... dan ben ik veroordeeld tot dubbele espresso's? Moet wel zeggen dat een enkele nu erg waterig is, als je dubbele gewend bent, maar ik sta soms stijf van de cafeïne. :P
Carpe diem, bitx!

84
Single moet je gewoon vergeten, als ik echt een enkele moet hebben laat ik er 1 weglopen,
daar heb je toch een driptray voor. :mrgreen:

Dan krijg je wel opmerkingen van zonde, maar elke keer je molen verstellen voor een enkel shot kost je nog meer koffie! ;)

Maar als je alleen enkele maakt dan is dat geen probleem meer, dan moet je de techniek voor die enkele onder de knie zien te krijgen, pak daar dan in elk geval een VST bakje voor, je zal het verschil wel proeven.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

89
@3aan schreef:Single moet je gewoon vergeten, als ik echt een enkele moet hebben laat ik er 1 weglopen,
daar heb je toch een driptray voor. :mrgreen:

Dan krijg je wel opmerkingen van zonde, maar elke keer je molen verstellen voor een enkel shot kost je nog meer koffie! ;)

Maar als je alleen enkele maakt dan is dat geen probleem meer, dan moet je de techniek voor die enkele onder de knie zien te krijgen, pak daar dan in elk geval een VST bakje voor, je zal het verschil wel proeven.
Staat op lijstje idd. Waar kan ik de VST bakjes bestellen?

@ Cremalover: wat een mooie extractie! :shock:

Ik heb trouwens de indruk dat ik beter 1kg koffie per keer kan kopen dan 3,4 verschillende van 250 g, aangezien ik helemaal gek word van opnieuw steeds de maalgraad aanpassen (ik drink zo door elkaar ook nog).
Carpe diem, bitx!