Ben sinds een heel poosje op zoek naar de Mazzer Super Jolly Electronic.
Niet in de laatste plaats door de enthousiaste verhalen op dit forum over deze machine..
Iemand die mij kan vertellen waar en tegen welke (goedkoopste) prijs deze in Nederland of eventueel buiten Nederlandte vinden is?
Ik google mij suf maar veel vind ik niet.
In dank en met groet, Eric.
Re: Mazzer Super Jolly electronic
2Voor de Super Jolly Electronic zou je contact op kunnen nemen met ESW. Je kunt ook gewoon een Mini Electronic B kopen en een setje schijven van de Super Jolly en die er in zetten. Scheelt je waarschijnlijk een paar honderd euro. Voor zover ik weet passen die schijven zonder enige aanpassing. Schijven van de Super Jolly liggen rond de 30-40 euro.
Super Jolly E is ongeveer 1100 euro.
Mini E is 650 euro en dan nog 40 voor schijven SJ.
Super Jolly E is ongeveer 1100 euro.
Mini E is 650 euro en dan nog 40 voor schijven SJ.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
4Voor +/- 100 euro meer heb je de mazzer major E bij Stoll Espresso. Ik heb er de mijne gekocht en het was plezierig zakendoen en snelle verzending.
http://www.stoll-espresso.de/mazzer-maj ... ilber.html
http://www.stoll-espresso.de/mazzer-maj ... ilber.html
5De stap van 58mm naar 64 is slechts 6mm. De stap van 64 naar 83mm is meteen 19mm.paulkoffie schreef:Huh? Passen er dan ook Major schijven in de SJ?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6De Mazzer Mini Electronic B heeft 64mm schijven net als de Super Jolly en die passen gewoon, vraag maar aan fransg. Als je de gewone Mini met doser koopt (58mm) kun je of de burr carriers vervangen met die van de Electronic of verloopringen laten draaien en dan passen ze ook (http://www.home-barista.com/grinders/in ... 16477.html).
Stoll Espresso is inderdaad goedkoop voor de Major. Dan ben je helemaal klaar maar als je iets kleiners wilt en kwaliteit Super Jolly dan ben je een stuk goedkoper met een Mini E en SJ schijven. Zou zelf de Major met Doser kopen voor 750 euro bij Stoll. Dat is wel heel goedkoop en bijna even duur als een Mini E met SJ-schijven maar dan wel stukken beter.
Stoll Espresso is inderdaad goedkoop voor de Major. Dan ben je helemaal klaar maar als je iets kleiners wilt en kwaliteit Super Jolly dan ben je een stuk goedkoper met een Mini E en SJ schijven. Zou zelf de Major met Doser kopen voor 750 euro bij Stoll. Dat is wel heel goedkoop en bijna even duur als een Mini E met SJ-schijven maar dan wel stukken beter.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
7Mijn broer heeft de Bezzera Bb005 gekocht bij zijn Cremina.Is toch wel een zeer mooi directmalertje.Voor 249 e!
Zeer mooie klontervrije maling.Geen geknoei.En conisch.
8Dat is inderdaad ook een leuke maler met kleine footprint en zeker niet duur. Maar als je het in één keer goed wilt doen en voor de rest van je leven klaar wilt zijn gaat er niets boven een Mazzer tank met 83mm schijven .cremalover schreef:Mijn broer heeft de Bezzera Bb005 gekocht bij zijn Cremina.Is toch wel een zeer mooi directmalertje.Voor 249 e!
Je kunt altijd ESW eens bellen voor een scherpe prijs. Dat hebben meer mensen op dit forum gedaan en tegen leuke prijzen een mooie nieuwe maler gekocht. Stoll is goedkoop voor Mazzer maar duur voor de andere merken. Wellicht dat ESW een zelfde prijs kan geven maar dan heb je wel garantie en een servicepunt in Nederland. Alhoewel je dat met een Mazzer waarschijnlijk nooit nodig zult hebben.