Re: Maler schoonblazen

11
@3aan schreef:
Spironski schreef:En wat zijn de kosten van zo'n Kenro-spuit?
Ik dacht van ruim dertig euro bij Calumet + de bus "dubbel gebakken lucht"
die variëren tussen de 3 en 8 euro. ;)
Ik kocht het bij http://www.deherrieboerderij.nl en de bus met 360ml lucht kostte 12,95 ex btw. Er zijn veel kleinere bussen die minder kracht hebben en die ook minder duur zijn, hebben ze daar ook wat van staan. Als je een bus-inclusief-spuit koopt is dat voordeliger dan dat je, zoals ik, de extra zware spuitkop erbij wil hebben maar ik vind die "Kenair industrial metal valve SG" van 19,30 ex btw wel beter staan op het aanrecht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

12
@3aan schreef:
Spironski schreef:En wat zijn de kosten van zo'n Kenro-spuit?
Ik dacht van ruim dertig euro bij Calumet + de bus "dubbel gebakken lucht"
die variëren tussen de 3 en 8 euro. ;)

Vandaar dat ik met het slangetje aankwam, die methode gebruik is zelf bij het boren van gaten in muren en die blaas ik even uit, voordat ik een plug of anker plaatst.
Dat doe ik dus weer met een stofzuiger. :mrgreen:
Natuurlijk is dat duur voor een bus perslucht.Maar dat is een tamper ook.Tampen gaat ook met de achterkant van een busje witte peper.
Is maar wat het je waard is.

16
Hij heeft nul retentie, wat wil zeggen 0.1g maar net zoals andere dingen in huis die ook geen retentie hebben, de wc bril bijvoorbeeld, moet ook het binnenwerk van een maler af en toe schoongemaakt. Het ene met een doekje, het andere met een kwast of iets dat blaast...

Een vliesje dat ergens blijft hangen, wat koffiestof, en op een gegeven moment zijn de maalstenen klaar voor een frisse bries tussen de groeven.

Ook al eet je je mond leeg voor je wat zegt, wanneer je gaat flossen sta je versteld van hetgeen er toch nog tussen je kiezen vandaan geplukt en gerukt kan worden. Maar om dan te zeggen dat je al die tijd met een volle mond heb staan praten is ook weer overdreven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Eigenlijk wordt nu b.v. een Mazzer Mini vergeleken met een etende dreumes :lol: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder