Op marktplaats staat een 2e hands expobar brewtus IV te koop.
Ben eigenlijk net begonnen als hobby barista maar vindt dit wel een mooie upgrade voor m'n rancilio Sylvia. Ik heb al een macap m4.
Wat is een goede prijs voor deze machine van 2 jaar oud (volgens de advertentie)?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Re: Waarde 2e hands expobar brewtuz IV
2Hij is 1200 euro nieuw, dus ik vind zijn vraagprijs van 1100 euro wel behoorlijk hoog!
http://www.koffiewarenhuis.nl/product/9 ... rewtus_IV/
Ik zou niet meer dan 750 euro ervoor willen betalen mits in perfecte staat en goed onderhouden. Anders heb je daar weer kosten aan mbt een onderhoudsbeurt...Wil je perse een dual-boiler? Met wat geduld kun je een mooie HX scoren voor rond de 500 euro, en dat is ook een mooie upgrade tov een silvia...
http://www.koffiewarenhuis.nl/product/9 ... rewtus_IV/
Ik zou niet meer dan 750 euro ervoor willen betalen mits in perfecte staat en goed onderhouden. Anders heb je daar weer kosten aan mbt een onderhoudsbeurt...Wil je perse een dual-boiler? Met wat geduld kun je een mooie HX scoren voor rond de 500 euro, en dat is ook een mooie upgrade tov een silvia...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
3Thanks voor de reactie! HX ook aan gedacht, maar de PID spreekt me erg aan en die dual boiler is dan extra. Of zie ik dat verkeerd?
Drink trouwens voornamelijk espresso. Dus zal de 2e boiler ook vaak uit hebben. Wel handig als er visite komt of als ik zelf een cappuccino drink.
Hoe kan ik zien of hij echt in nieuwstaat is?
Drink trouwens voornamelijk espresso. Dus zal de 2e boiler ook vaak uit hebben. Wel handig als er visite komt of als ik zelf een cappuccino drink.
Hoe kan ik zien of hij echt in nieuwstaat is?
4Ik zie er vanaf. Hij kan er 900€ inruil voor krijgen. Voor de prijs kan je al bijna een nieuwe kopen.
Jammer maar er komen vast nog meer kansen voorbij.
Bedankt en ik ben nog steeds wel geïnteresseerd of mijn redenatie klopt!
Jammer maar er komen vast nog meer kansen voorbij.
Bedankt en ik ben nog steeds wel geïnteresseerd of mijn redenatie klopt!
5Ja, €900 is teveel. Een DB werkt wel handig, maar er zitten ook meer onderdelen aan (die stuk kunnen).
En zo'n PID is volgens mij toch minder nauwkeurig dan je zou denken, er is altijd een off-set, ergens. met andere woorden: er zit toch weer een afwijking tussen wat je afleest op het scherm, en hoe heet het water op je puck daadwerkelijk is. Dus staar je er niet blind op, zo ik zeggen.
Ook ik denk dat een mooie E61 HX een upgrade van je Silvia zou betekenen. Anderzijds, als je zó weinig melk opschuimt, waarom dan niet een goede SB?
En zo'n PID is volgens mij toch minder nauwkeurig dan je zou denken, er is altijd een off-set, ergens. met andere woorden: er zit toch weer een afwijking tussen wat je afleest op het scherm, en hoe heet het water op je puck daadwerkelijk is. Dus staar je er niet blind op, zo ik zeggen.
Ook ik denk dat een mooie E61 HX een upgrade van je Silvia zou betekenen. Anderzijds, als je zó weinig melk opschuimt, waarom dan niet een goede SB?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Het is inderdaad zo dat de temperatuur die de PID vermeldt niet exact overeenkomt met de temperatuur op je puck, maar een voordeel is wel dat die temperatuur constant is. Constanter dan met een HX. (Dat kan ook een nadeel zijn, als je het temperatuurverloop van een HX zo weet te gebruiken, dat het de smaak goed doet.)
Ik heb geen ervaring met een DB-PID machine (wel lang over nagedacht om te kopen, uiteindelijk toch niet gedaan), maar ik zie het voordeel er wel van in. Dat laat onverlet dat ik het voordeel van een DB met PID vaak te klein vind voor het prijsverschil (ook tweedehands).
Ik heb geen ervaring met een DB-PID machine (wel lang over nagedacht om te kopen, uiteindelijk toch niet gedaan), maar ik zie het voordeel er wel van in. Dat laat onverlet dat ik het voordeel van een DB met PID vaak te klein vind voor het prijsverschil (ook tweedehands).
8Als je de winkel belt krijg je waarschijnlijk nog wel 100 euro van de prijs af en heb je een nieuwe voor die prijs.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
9De 1200€ is bij koffiewarenhuis.nl. Ik weet niet of die nog veel aan de prijs tornen.Erik82 schreef:Als je de winkel belt krijg je waarschijnlijk nog wel 100 euro van de prijs af en heb je een nieuwe voor die prijs.
Ik hou het voorlopig bij de Sylvia. Ik moet het thuis ook nog kunnen verkopen.
10Expobar Brewtus 4 Espresso Machine
€ 850,00
http://link.marktplaats.nl/658116565
Met 24mndn garantie! Nu even je onderhandelings kwaliteiten testen.... bertje powerrrrrrr.....
€ 850,00
http://link.marktplaats.nl/658116565
Met 24mndn garantie! Nu even je onderhandelings kwaliteiten testen.... bertje powerrrrrrr.....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’