Re: Europiccola, goede koop?

15
Hallo koffieliefhebbers,

Ik heb net met veel plezier een Pavoni Europiccola aangeschaft en zou graag willen weten of er een hulpstuk mogelijk is om het stoompijpje wat verder van het apparaat af te plaatsen?
Zo ja, hoe heet dat deel en waar kan ik dat bestellen?

Groeten,
Caroline uit Rotterdam

16
Is dat pijpje niet een beetje te verdraaien? Ik heb de mijne indertijd trouwens ook gewoon een beetje bijgebogen :oops: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

20
Wat wordt verstaan onder "schoonmaken"? Wekelijks ontkalken zou ik zéker niet doen.

Wat ik wel doe is regelmatig de boiler leeg gieten en het water vervangen, en een doekje langs de buitenkant te halen.
Voor de rest bestaat onderhoud uit de stoompijp goed schoonhouden, en verder de seals binnenin zo nu en dan eens een likje vet geven, en ook kan je een druppeltje naaimachine-olie op het staafje bovenin de broeikop doen (dat je naar beneden ziet gaan als je de hendel omlaag haalt).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder