Roastown - Espressobranding

1
ROASTOWN Single Origin Coffee is opgericht door 2 jonge ondernemers; Bart Snijders en Jan Oudeman. Uit ware liefde voor koffie zijn zij op zoek gegaan naar ’s werelds beste en meest smaakvolle koffies om de beleving van dit overheerlijke product een nieuwe dimensie te bieden.

Onze koffie is het resultaat van zorgvuldig geselecteerde, 100% Arabica kwaliteitsbonen die op ambachtelijk wijze worden gebrand en met zorg zijn verwerkt.

Samen met onze ervaren brander en een diverse koffie experts hebben wij per koffie de branding geselecteerd waarbij het smaakprofiel van de koffie het meest tot zijn recht komt.Naast koffiebonen levert ROASTOWN ook koffie in gemalen vorm. Op dit moment worden er maar liefst 11 verschillende koffiemalingen aangeboden.

Het volledige verhaal achter onze koffies is terug te lezen op http://www.roastown.com.

Voor dit proefpanel worden er 2 espressobrandingen aangeboden. Een van de twee koffies betreft een decafé. Wij hebben ons best gedaan om ondanks het decafeïneren er toch een smaakvolle koffie van te maken. Wij hopen het panel en de forumlezers te overtuigen van de vele smaken die teruggevonden kunnen worden in onze koffies.

Voor nu wensen wij het panel hele goede cup- en zetsessies toe en we zijn bijzonder benieuwd naar de bevindingen en proefresultaten.

Een hartelijke koffiegroet,

Het ROASTOWN team

Espressobranding 1: Nicaragua Trincheras
Deze gebalanceerde single origin groeit enkel op hoge berggebieden en heeft daardoor een minder scherpe zuurgraad ontwikkeld dan geografisch vergelijkbare koffies. Een bijzondere koffie gekenmerkt door zoete smaken van bloesem en karamel met aardbei en dennenhout in de afdronk.

Met een medium intensiteit en een uitgebalanceerd smaakprofiel is dit een echte klassieke Centraal-Amerikaanse koffie; uitermate geschikt als single origin espresso.

Smaakprofiel: Bloesem – Karamel – Aardbei - Dennenhout

Technische informatie:
- Cafeïne: 1.27%
- Boongrootte: 18+
- Plantagehoogte: 1500 – 1850 m.
- Variëteit: Caturra, Catua, Catimor
- Proces: hand geplukt, zongedroogd
- Branding: Full City + (12)

Geschikt voor:- Espresso
- Alternatief 1: Turks Ibrik
- Alternatief 2: Percolator
- Alternatief 3: Cafetière

Espressobranding 2: Guatemala & Brazilië Decafé
Deze bijzondere decafé wordt gekenmerkt door smaken van cacao, appel, framboos en geroosterde hazelnoot. De cup geeft een rond mondgevoel met houtachtige smaakeigenschappen. De koffie groeit voornamelijk op hoge berggebieden en heeft daardoor een minder scherpe zuurgraad ontwikkeld dan geografisch vergelijkbare koffies.

Met een medium intensiteit en een uitgebalanceerd smaakprofiel is deze koffie erg geschikt om als espresso gedronken te worden.

Smaakprofiel: Cacao – Appel – Framboos - Hazelnoot

Technische informatie:
- Cafeïne: < 0.1%
- Boongrootte: 15+ - 18
- Plantagehoogte: 1200 – 1500 m.
- Variëteit: Caturra, Pache, Catuai,
- Proces: hand geplukt, zongedroogd
- Branding: Vienna/French Roast (13)

Geschikt voor:
- Espresso
- Alternatief 1: Turks Ibrik
- Alternatief 2: Percolator
- Alternatief 3: Cafetière

Download de flyer die bij deze koffies hoort >

Roastown biedt 4 proevers ieder 250 gram van beide bonen. Interesse om deel te nemen aan dit proefpanel? We horen het graag. Reageer op deze post èn stuur je naam en adresgegevens per PB naar Martijn.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Roastown - Espressobranding

4
Ik zou ook wel willen, maar wil ook weer niet steeds vóór iemand anders gaan. Ik houd me dus aanbevolen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Hallo jan,

Ik heb hier een heel mooi en goed verzorgd pakketje binnen gekregen! Top, ik heb er zin in. Mijn review volgt van de mooie zongedroogde boontjes.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bobbee op wo 17 apr 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

10
Ook hier is een pakketje aangekomen!
Mooie verpakking met z'n papier-look maar toch folie vanbinnen. Ook handig dat die clip aan het zakje vast zit. :)

Ik zal ze binnenkort testen, iig alvast hartelijk bedankt voor deze mogelijkheid!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30