Re: Inregelen molen

12
Mr. Ed schreef:Ok, dan gaan we naar de 118 gram (kop +koffie). Vanavond weer aan de slag. Ik laat het jullie weten, bedankt tot zo ver. De maschine is erg stabiel kwa temp, ik flush ongeveer een expresso.
Kan je je weegschaal niet tarreren mét het (lege) kopje?
Wat je dan vervolgens meet, is alleen de koffie.

Wel zo makkelijk. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

13
Mr. Ed schreef: .... met het inregelen is de zak al bijna weg dus we kunnen naar vers gaan...
@3aan schreef:
Mr. Ed schreef: Zo zit je tijden te pielen en zo tik je hem in een keer op de juiste plek.
Dat zal de Merrie wel fijn vinden. :mrgreen:
Ik weet niet of de merrie er wel zo blij mee moet zijn...met een nieuwe zak....kan ie weer helemaal opnieuw beginnen! :P
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
Het in regelen van de molen is inmiddels routine werk geworden dankzij de nuttig tips. De Mazzer Mini is erg stabiel met het malen, bijregelen is vrijwel niet noodzakelijk. Nu nog een keer uit elkaar halen om te reinigen. Inmiddels zijn er al 1200 espresso door de molen gegaan, vooral de dubbele shots.