Re: Roastown - Filterbranding
11Ontvangen! Morgen proberen, ik ben benieuwd!
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
Helemaal top Joep! We waarderen je accuraatheid om het met een mooi woord te zeggen!Joep schreef:Ik ben nog hevig aan het proeven hoor! Iets hogere temperatuur, iets lagere, iets grover, iets fijner.
Mijn verslag komt nog.
buks schreef:Mijn revieuw van de Roastown Filterbranding!
Allereerst de verpakking: Roastown gebruikt een mooi uitziende verpakking, die eruit ziet alsof hij ook nog biologisch afbreekbaar is, of dat ook zo is weet ik niet, maar het ziet er goed uit! Ook zeer netjes is de uitgebreide beschrijving die er bij de koffies zit, zeer professioneel. Als laatste is het netjes dat de branddatum vermeld staat. Een klein puntje van kritiek: de koffie is bij aankomst bijna 2wk oud en dat is voor mij vaak al net iets over de sweetspot heen. Iets verser is nog beter.
Nu de smaak, allereerst de Kenya. Het geurprofiel klopt exact, ik rook er ook veel fruit in, vooral de perzik was erg aanwezig. Branding is medium, iets lichter dan ik het zelf zou doen denk ik.
De Ethiopia: in het geurprofiel herken ik meer nootachtige geuren, vooral amandel kwam in me op. Verder idd het citrusachtige zit er zeker in. Ook hier is de branding mooi gelijkmatig en iets lichter dan ik zelf zou doen.
Bij het proeven merk ik dat ik het moeilijk vind om het smaakprofielen terug te vinden in de filterkoffie. Dit kan echter ook aan mijzelf liggen omdat ik weliswaar een geoefend espresso-proever ben, maar ik merk dat ik het lastiger vind om de subtielere smaken uit de filterkoffie terug te vinden. Het kan ook aan mijn koffiemachine liggen, maar de extreme smaakverschillen die in espresso's ontstaan, vind ik altijd minder terug als ik dezelfde koffies voor filter gebruik. Wel leveren beide koffies een smaakvolle kop koffie op! Ik heb als test met beide ook nog even een espresso gemaakt, maar daarvoor vond ik uiteindelijk de branding iets te licht waardoor de rinsige smaaktonen wat teveel naar voren komen. Al met al een geslaagd experiment met lekkere koffie, de mannen van Roastown zijn goed bezig. Dank aan heb voor het ter beschikking stellen van het mooie pakket!
Hoi Koffiesmaak!koffiesmaak schreef:Just to let you know dat mijn review er zeker aan komt Ben ondertussen lekker aan het proeven.....maar of ik die aardbei heb gevonden? Dat is nu nog een vraag.....
Terug naar “(Horeca) proefpanel”