Re: Londinium 1

231
Er komt een upgrade kit die Londinium-eigenaren kunnen bestellen en ik mocht 'm al even proeven. Ik was al een overtuigd Londinium gebruiker, niets te klagen maar nu is de groep helemaal retestrak wat temp betreft en de smaak die ik al het beste van m'n machines vond is een level omhoog. Erik je zult nog een keer terug moeten komen om te proeven ;-)

De upgrade kit zelf, midden in beeld:

Afbeelding


Grafiek van de temperatuur van de buitenkant van de groep over langere tijd, met 3 espresso's:

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

233
Spironski schreef:En waar kijk ik dan naar?
naar de zijkant van een espressomachine waar o.a. de upgrade te zien is, en een grafiek met Engelstalige uitleg.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

235
Ik ben geen techneut, er zullen knappe koppen zijn die het precies uit kunnen leggen... ik zie het als een diode alleen niet met elektronen maar met water. Een eenrichtingsverkeer-regelaar. Zorgt ervoor dat alle druk van de veer in de zetgroep maar een kant op kan duwen: lekkere koffie naar je kopje.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

236
Leuk om te horen Frans. Ziet er inderdaad erg goed uit met de temperatuur. Kom binnenkort zeker weer eens een keer buurten om te proeven. Zal dan een zongedroogde Ethiopië Yirgacheffe meenemen om te testen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Londinium 1

237
Ben benieuwd hoe dit in Amerika gaat werken.Daar krijgen ze de TS van de L1 niet aan het lopen.Ook in Australie zijn er problemen met de temperatuur.Iedere nieuwe grafiek geeft een dalende temperatuur van de groep aan tenzij er geflushed wordt.
Kijken hoe de mod daar uitpakt.

Re: Londinium 1

238
Hier het meest simpele voorbeeld van een "1 weg klep"

Afbeelding


De flow komt in dit geval van onderaf en de klep gaat door de druk open, als de druk wegvalt kan het verplaatste materiaal niet meer terugstromen.

terugslagklep
1 weg klep
checkvalve

Afbeelding komt van WiKi
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Londinium 1

239
cremalover schreef:Ben benieuwd hoe dit in Amerika gaat werken.Daar krijgen ze de TS van de L1 niet aan het lopen.Ook in Australie zijn er problemen met de temperatuur.Iedere nieuwe grafiek geeft een dalende temperatuur van de groep aan tenzij er geflushed wordt.
Kijken hoe de mod daar uitpakt.
Haha, jij veegt nu ("daar krijgen ze") een heel continent op een hoop met een eigenwijze prutser ;-)

Er zijn veel meer L1-users, ook in de USA, alleen die gewoon tevreden zijn hebben weinig behoefte om mee te jammeren in een thread waar het onderwerp allang zoek is.

Nu ja, in De Baarsjes werkt het, maar dat zal aan de netspanning liggen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

240
Of EricS een eigenwijze rutser is weet ik niet.Heeft op H-B toch wel een gedegen naam.
Maar ik ben nu echt benieuwd wat er met die paar machines die niet werken aan de hand is.Ik wil het weten. :mrgreen: Ik lig er wakker van. :lol:
110 Volt hebben ze toch in de hele States?
Als dat zo is en de rest van de L1's daar werken goed heb ik twijfels of de 110 V de oorzaak is. :?: