Espresso's gaan inmiddels bijna altijd perfect. Dan had ik in combinatie met mijn Iberital Challenge Maler vrij snel onder de knie.
Helaas is mijn Rancilio Silvia wel al voor de eerste keer naar de reparateur.
Voordat ik op vakantie ging heb ik de machine schoongemaakt door middel van een aantal goede Backflushes (icm Urnex Cafiza), de watertank leeggemaakt en alles schoon en droog gemaakt met een doek.
Toen ik terug kwam heb ik de watertank bijgevuld en heb ik de machine weer ontlucht/vol laten lopen volgens de handleiding. Alles ging goed. Ik had mijn filter gevuld met vers gemalen Fascino Espresso Grande Alta. Na het tampen zou ik mijn Silvia even Temp Surfen, dus ik tapte wat heet water af. En zoals verwacht ging het Thermostaat lampje branden. Maar helaas ging deze niet meer uit.
Ik heb voor de zekerheid nog een halve liter water getapt en gecontroleerd of de veiligheids-thermostaat aangeslagen was. Maar dat heeft niet geholpen. Ik heb toen op advies van Peter (Kafko) alle drie Thermostaten en het Verwarmingselement nagemeten met een Multimeter. En helaas kwam daaruit naar voren dat mijn Verwarmingselement kapot was.
Gelukkig zit ik nog ruim binnen de garantie termijn dus heb ik hem gelijk diezelfde dag opgestuurd, en volgens de Servicedesk heb ik hem volgende week weer gerepareerd in huis. Ik hoop dat hij gelijk heeft, dan zijn mijn koffiebonen tenminste nog lekker vers
En hopen dat ze er netjes mee omgaan, want ik ben zelf erg voorzichtig met mijn Silvia. Heb soms apparatuur van een raparatiedienst terug gekregen alsof ze er mee gegooid hadden.