Re: Volautomaten zijn schimmelbakken

3
Hoewel ik het nooit zelf heb gezien bij een volautomaat trek ik wel altijd een parralel met de koffiemachines die bij bedrijven staan.
Na het schoonmaken van de (DE) machine bij mijn eerste werkgever heb ik nooit meer een druppel uit die machine tgedronken. Mos is gezellig op een garsveldje, maar niet in mijn koffie automaat zeg maar.
Bij mijn volgende werkgevers was ik de enige die de hele machine schoonmaakte, in plaats van alleen de waterbak.
Dit is voor mij een van de belangrijkste redenen om niet voor het gemak van een volautomaat te gaan.
Quick Mill 820 | Bregant Obel EB | Way Of The Bean

7
otje schreef:zo zag bij mij de zetgroep eruit na 2 jaar alleen maar reinigen met tabletten en het nadeel dat de zetgroep niet zoals bij andere automaten makkelijk eruit te halen is...
Volgens mij is het een soepautomaat en staat hij afgesteld op champignonsoep. :D :D :D

Maar het verhaal klopt wel, ik kom ook regelmatig automaten tegen die zo goor zijn en voorzien van allerlei schimmelachtige kleuren.
Dan denk ik ook, je zou daar een toch een bakkie gedaan hebben, volgens mij ga je dan zelfs licht geven in donker.
Ik heb zelf ook een automaat, maar denk maar niet dat hij er zo uit komt te zien, daar krijgt hij mooi de kans niet voor.
Het kost wat tijd en moeite, maar dan blijft hij wel fris.
Het is maar net hoe je ermee om gaat.

Arie.

9
LoL de antipathie jegens volautomaten tiert weer welig!
Maar alle gekheid op een stokje,ik had een de longhi waar je de zetgroep mooi uit kon halen.
Als je dit wekelijks deed,en de rest van de binnen ruimte ook even schoonmaakte had je weer een
hele mooie schone machine. Ook had ik een Krups Orchestro,welke een vaste zetgroep had,als je
die openmaakte,tja dan zag je idd dit soort foto`s. Daarom heb ik ook een beetje een niet te hoge dunk van de Jura`s die een vaste zetgroep hadden. Hier kan je zelf niet bij,en moet hij naar Jura terug om schoongemaakt te worden(een beurt).

Mvg Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.