Re: welke expresso apparaat is het beste

11
Slayer kan ook een lelijk kreng zijn:

http://sprudge.com/slayer-one-group-melbourne.html

Afbeelding

Lijkt wel een zeventiger-jaren machine met tachtiger-jaren ghettoblaster onderdelen en een pannetje van oma er tegenaan geplakt. Maar iets voor een Russische 'zakenman' met zijn kortgerokte geblondeerde vrouw van 47.

PS maar dat bedoel ik niet als louter negatieve kritiek, voor het geval iemand boos wordt, ik vind het een pracht merk, knap wat die mensen maken enzo.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
@3aan schreef:er zijn genoeg andere machines die net zo goed zijn of zelfs beter
Weer even terug naar deze quote, volgens mij moet daar meer uit te halen zijn dan machines van minstens >5 Keuro. Zijn er betere machines in de < 1 Keuro range, en waarom?

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

14
Mijn antwoord was meer om aan te geven dat we met de initiële informatie niet veel kunnen en dat je hiermee uit gaat komen ergens tussen de 1000 en 7000 euro. TS heeft verder ook nog niet gereageerd.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

15
Hallo Erik82,
Je hebt volledig gelijk. De originele vraag is te vergelijken met "ik wil een goede auto, welke moet ik kopen"? Die vraag is ook totaal niet interessant omdat er genoeg informatie hier en elders te vinden is.

Wat ik wel interessant vind is de eerdere -reeds geciteerde opm- dat er genoeg betere machines zijn als de KDVW of LM (of Slayers). Welke zijn dat, waarom is dat en zijn ze beschikbaar in de < 1 Keuro range?
Wie kan hier inhoudelijk op ingaan?

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

17
Ik denk dat je wel heel veel voor de ts aan het denken bent.

Verder, er zijn wat fransen die zweren bij hun hydraulische Unics. En dan is er sowieso een vestiging van Blue Bottle die voor de SO espressos een La San Marco hefboommachine gebruikt ipv de dubbelboiler turbowondermachine die ze gebruiken voor de standaard espresso
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

18
Ts is gewoon net zo snel en makkelijk verdwenen als dat hij hier zijn vraag heeft gedropt. Dat was al af te lezen aan de hele vraagstelling toch?!

Die zien we nooit meer terug. En als hij terug komt:
kijk eens bij koffiediscounter.nl. Daar hebben ze echt hele mooie volautomaten met super goed advies ook. Er staan ook een paar hele mooie filmpjes op youtube. :mrgreen: :-D
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

20
Toch komt dat denk ik ook door de nogal slordige en te vage vraagstelling van TS. Hoe nauwkeuriger de vraag, hoe nauwkeuriger het antwoord, nietwaar?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder