Timer voor Maler

1
Hi,

Ik ben al even op zoek naar een nette timer voor mijn maler. Het doel is simpel; ik wil graag de maler een ingestelde tijd laten lopen zodat ik de hoeveelheid uit de doser enigszins in de buurt van de gewenste grammen kan krijgen zodat ik slechts weinig teveel maal. Ik heb al een tijdje gezocht bij de meer klassieke doka timers maar kan niets vinden dat keurig op 0.1 seconden kan worden ingesteld.....

Ik ben niet op zoek naar hele mooie elektronica componenten die ik met heel veel vakmanschap in mijn maler kan inbouwen; ik zou graag een simpel kastje willen waar in de stekker van de maler insteek, de timer instel en met een druk op de knop aanzet. Het liefst bestel ik bij een webshop in NL, of nog beter, koop ik direct in een winkel.

Iemand die me op het juiste spoor kan zetten? Dank!

groet, vincent

Re: Timer voor Maler

3
Ongelovelijk.....

Afgelopen weken vaker gezocht op doka klok, doka timer etc etc.... en niets dat een beetje in de richting kwam. De klok die jij hebt gevonden is werkelijk perfect; het is precies de klok die mijn broer vroeger gebruikte in zijn doka en die ik sinds mijn speurtocht voor ogen had.

Een klein puntje van aandacht... maler is 350 watt, deze timer kan max 250 watt aan. Ben ik heel simpel om te denken dat het mogelijk wel gaat werken?

vooralsnog bod gedaan, mail gestuurd... waarschijnlijk nog voor einde week opgelost.

@3aan... super bedankt!

groet, vincent

4
Vroeger toen ik nog zelf afdrukte in mijn doka ook veel gebruikt, echter met name de reproduceerbaarheid ten aanzien van de belichtingsduur,mheeft mij toen aangezet tot zelfbouw.overigens de .1 seconden alleen gebruikt voormhalve seconden in te stellen, maar dit terzijde.
Er zit een relais in dat de uitgang schakelelt, maar dat zou geen probleem zijn voor die 350 ipv 250 watt. Wat wel een probleem kan zijn is dachtmik de zekering die erin zit...die zul je ten eerste moeten vervangen door een 2A variant en dan in de trage versie. Een motor ten opzichte van een lamp heeft een hogere inschakelstroom en zal een niet trage zekering dan doorbranden.
Grtz,
Ingmar

5
Ik gebruik zo'n zelfde timer voor van alles en nog wat, ook voor een doserless gemaakte molen van ruim 400 watt en geen enkel probleem, het is dezelfde uitvoering als de genoemde timer.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.