Re: Foto's van Bonen

14
Vandaag mooie groene bonen binnen gekregen van Caffetto.nl! Wat ik erg kan waarderen is dat Rob na navraag ook kon vertellen dat dit de laatste oogst is van sept/oct 2012! Geen oude groene bonen dus. Ik heb ze verdeeld in zakjes van 250 gram wat staat voor 1 batch in de Gene Cafe. En ik kon het niet laten om er een mooi stickertje voor te maken mét eigen logo... :D

Brasil Santos coffee is generally clean with a good body, low acidity, well-balanced.
A Brasil Santos arabica is a dry processed coffee .
GENERAL INFORMATION:
DENOMINATION: green coffee , not decaffeinated
FULL NAME: Brazil Santos Fancy NY2 scr. 17/18 ss fc arabica
PROCESSING: dry processed
GN CODE: 0901.1100
PRODUCTION AREA: production on an average 800-900 meters altitude
SIZE : scr. 17/18
HARVEST : june/july – september/october
PACKING : new jute bags

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

15
Mooi gedaan! En gaaf ook met je eigen label.

Ik heb via de thuisbrander-buurman wat bonen van een proefpakket van een Nederlandse groen-bonen site maar sommige daarvan komen hier met oud-papiersmaak uit de branding.

Afbeelding

Ik heb nu Ethiopië Limu-2 bonen (crop 2012) bij een andere brander vandaan, benieuwd hoe die gaan worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

16
Zojuist een batch van de Brazil Santos gebrand. 2e crack heb ik niet gehoord. Dus naar aaneding van geur en rook ontwikkeling de branding gestopt. Ik ben heel benieuwd hoe die gaat smaken! :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

19
[quote="bobbee"]Zojuist een batch van de Brazil Santos gebrand. 2e crack heb ik niet gehoord. Dus naar aaneding van geur en rook ontwikkeling de branding gestopt. Ik ben heel benieuwd hoe die gaat smaken! :D

Dat kan alleen maar heeeeeerlijk zijn...hoe donkerder hoe...

DarkRoastRob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.