Leuk nieuw speelgoed

1
Na het eigen boontjes branden, de HG One nu dan ook een nieuwe Olympia Cremina om het geheel af te maken. De combi van de HG One en de Cremina is toch wel een "Match made in heaven". Wat mij betreft houd hier de upgrade-itis op en ben ik voor de rest van mijn leven klaar qua machine en maler.

Waar iedereen steeds groter wil en gaat ben ik iemand die meer terug gaat naar de basics. Voor de meesten hier een downgrade maar voor mij een upgrade. Aangezien ik de enige thuis ben die koffie drinkt en ik maar 2 keer per maand een cappucino drink hoeft het voor mij allemaal niet zo groot meer. De Cremina is voor mij groot genoeg.

Het zal nog wel even wat tijd kosten voordat ik de nieuwe Cremina helemaal onder de knie heb en de shots vergelijkbaar worden met die van de Strega maar het valt me nu al heel erg mee. Het hele handhevel idee bevalt me wel ook al is het weer iets wat je moet leren en niet zomaar goede shots geeft. Uiteindelijk zullen de shots vergelijkbaar zijn met de Strega en ben ik helemaal tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erik82 op do 04 dec 2014, 07:28, 5 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Back to Basics

5
Wow, heb je echt een nieuwe Cremina gekocht?! Ik vind "basic" eigenlijk niet het goede woord. Ik vind het meer "uitgezuiverd", denk ik.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Dit is inderdaad een gloednieuwe Cremina gekocht bij de importeur voor van Olympia Benelux. Ben echt heel erg blij met deze combi. Uitgezuiverd is ook een mooie term maar qua bediening is het allemaal wel basic.

Ik vind het ook wel wat hebben om zelf de koffie te branden, de boontjes met de hand te malen en te genieten van de geuren die uit de HG One komen en dan de espresso ook nog eens met de hand te zetten. Maakt het een nog net wat persoonlijker bakkie en de ervaring van begin tot eind is gewoon leuk.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

7
Ziet er mooi uit!
Hoe verhoudt zich de cremina tov een la pavoni?
Waar zitten de verschillen in?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

8
Super die unboxing foto's. Zo kan ik helemaal mee genieten! Dan kan ik het nu zien en eerdaags getuige ervan zijn! Ik kijk er naar uit! :grin:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

9
R&B schreef:Ziet er mooi uit!
Hoe verhoudt zich de cremina tov een la pavoni?
Waar zitten de verschillen in?
Grootste verschil is bouwkwaliteit. La Pavoni is bouwkwaliteit Alfa Romeo waar de Cremina bouwkwaliteit Rolls Royce is. Dat is toch wel een wereld van verschil. Zie een La Pavoni nog niet snel 80 jaar meegaan waar dit voor een Cremina totaal geen probleem gaat zijn. Voor de prijs van een Cremina koop je echter ongeveer 5 La Pavoni's.

De temperatuurstabiliteit van de nieuwe Cremina is ook top en kan de hele dag aan blijven zonder oververhitting waar de La Pavoni na elke paar shots of bepaalde tijd uit moet.

De La Pavoni is ook een open boiler constructie waar er bij de Cremina nog een kap omheen zit. Scheelt een hoop hitte aan de buitenkant van de machine en minder kans op verbranding.

Denk dat dit de belangrijkste verschillen zijn.