Re: The Traveling Chemex

181
Welke spullen heb je nu thuis om door te sturen naar een volgende ?
Ik zou ze graag willen uitproberen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

182
Ik heb de chemex, aeropress en hario v60 thuis liggen. Pb me je adres en dan stuur ik het door. De chemex heb ik inmiddels zelf al in bezit omdat die wel goed beviel en handig is voor als je wat meer in 1 keer wil zetten.

184
Neem jij hem eerst maar. Ik ga deze weken toch nog op vakantie. Dan neem ik hem daarna.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

185
De Chemex lijkt me een mooie manier van koffie zetten, maar waarom zijn die filters zo duur? 8 euro voor 100 en dan word er geadviseerd er 3 tegelijk te gebruiken? Bijna 25 cent per pot alleen voor de filters. Is daar een alternatief voor?
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

186
Antwoord zal in de categorie koppelverkoop liggen, net als inkt en inktjet printer...het papier zal niet zo duur zijn om te maken en dan is er nog de retailer die nog flinke marge wil maken.

Drie tegelijk gebruiken? Lijkt me niet de bedoeling, ik heb dat nog nooit gedaan en qua doorlooptijd die geadviseerd wordt kom ik ook altijd goed uit.

187
Drie tegelijk lijkt mij niet logisch, als ze dikker moesten zijn zouden ze die dingen wel gewoon dikker gemaakt hebben. Ik doe altijd 1 en dat werkt prima.
Ik denk zelfs dat drie op elkaar een grote kans heeft helemaal dicht te slaan.

189
Dat werd gezegd in een of ander uitlegfilmpje. Kan het niet meer vinden, ik zal het wel verkeerd hebben begrepen.

Dan valt het nog enigsinds mee. Enige is dat je die filters steeds moet bestellen en dus ook verzendkosten moet betalen. Of zijn er winkels die ze verkopen?
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo