Ik heb die van mij nu uit elkaar om opnieuw te laten verchromen maar ik krijg de alu dop niet van de doseerhendel. Kan je me vertellen of deze geklemd of met schroefdraad vast zit? Er is bij mij geen beweging in te krijgen!

leverlover schreef:In de hopper zit een soort spin met een magneetje, is origineel. De dop op de hendel zit geschroefd, als deze aluminium dop een beetje is geoxideerd is deze heel moeilijk los te krijgen. Inspuiten met WD40, dan met een föhn of verfafbrander warm stoken, omwikkelen met een stuk binnenband van een fiets o.i.d. en er een grote, brede tang opzetten.
Gelukt!! Meteen alles naar de verchromer gebracht. 3 weken geduld en dan mag ie weer in elkaar!leverlover schreef:In de hopper zit een soort spin met een magneetje, is origineel. De dop op de hendel zit geschroefd, als deze aluminium dop een beetje is geoxideerd is deze heel moeilijk los te krijgen. Inspuiten met WD40, dan met een föhn of verfafbrander warm stoken, omwikkelen met een stuk binnenband van een fiets o.i.d. en er een grote, brede tang opzetten.
Terug naar “Koffiemolens & malers”