Re: Twijfel wat betreft aanschaf Espresso machine.

64
Tsja, helaas zitten er veel mensen op marktplaats die slecht communiceren. Bovendien is het vakantie; sommige mensen zullen vergeten zijn hun advertentie weg te halen terwijl ze niet in 't land zijn o.i.d. Dat is inderdaad erg vervelend en frustrerend, maar voor velen is het de moeite (en het geld) waard om toch marktplaats te blijven gebruiken.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de machines. De eerste paar bakken koffie zullen waarschijnlijk tegenvallen, maar laat je daar niet door van de wijs brengen - oefening baart kunst! En vooral, zoals bobbee al schreef, gebruik verse koffie.

65
Vandaag heb ik me ingeschreven eigenlijk om te reageren op Ramon T .
Ramon heeft op mijn advertentie op Marktplaats gereageerd,
Waarbij hij oprecht interesse toonde in de door op Koffiepraat afgeraden Gaggia Classic.
Had hem aangeboden deze te versturen, maar dat ik liever had te komen kijken,
niet alleen voor zijn goed gevoel maar ook dat van mij.
Niets meer gehoord van Ramon, maar lees later wel op Koffiepraat over zijn onvrede wat Marktplaats betreft.

66
De communicatie met die zgn mail veiligheids service, gaat niet altijd even vlekkeloos, er zitten haken en ogen aan, maar dat systeem komt van Ebay en die vonden het nodig om ook hier de boel in de gaten te houden, terwijl je het op MP juist van het 1 op 1 gebeuren moet hebben en bij Ebay is het om de directe verkoop zonder tussenkomst uit te sluiten.

Uiteraard zijn er verkopers die de kat uit de boom kijken en niet op de eerste de beste reageren.
Ook zijn er die een advertentie zonder telnr plaatsen en dan 14 dagen op vakantie gaan. :?
Je hebt het ook dat je reageert op een Adje en dan geen reactie terug krijgt en dan wordt erop geboden en die prijs wordt omhoog gespeeld, dan na een week of 2 een berichtje van wil je hem nou nog hebben?
Al zou ik nog zo graag willen ik hoef hem niet meer voor dat geld, ja voor 25% minder. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

68
Bert 619 schreef:Vandaag heb ik me ingeschreven eigenlijk om te reageren op Ramon T .
Ramon heeft op mijn advertentie op Marktplaats gereageerd,
Waarbij hij oprecht interesse toonde in de door op Koffiepraat afgeraden Gaggia Classic.
Had hem aangeboden deze te versturen, maar dat ik liever had te komen kijken,
niet alleen voor zijn goed gevoel maar ook dat van mij.
Niets meer gehoord van Ramon, maar lees later wel op Koffiepraat over zijn onvrede wat Marktplaats betreft.
Die onvrede was niet op jouw gericht beste Bert, anders had ik je wel gequote.

Misschien was het overigens ook niet zo verstandig om die post te plaatsen.
Then again, ik zeg verder niets aanvallends over de mensen die in de quote genoemd worden.

Wat ik op zich wel een beetje provocerend vind is jouw post hier om mij min of meer op het matje te roepen. Wat des te meer mijn terughoudendheid doet gelden.

Mijn vertrouwen in de mens als het gaat om online zaken doen, is voornamelijk gebaseerd op wat voor soort taalgebruik iemand gebruikt en met welk doel. Dat is de reden dat ik niet ben ingegaan op jouw aanbieding.

No hard feelings :-)

69
@ Adriaan: ik zal de smileys beter in de gaten houden dan maar... :)

@Ramon T: Misschien is het ook wel goed om eerst een budget model espressomachine te kopen. Als je dan wat meer kennis van de machine's hebt kun je zelf gericht zoeken, vragen stellen en onderhandelen. Dan weet je ook waar je over praat. Dat gaat dan wat relaxter waarschijnlijk. ;)
Het blijft alleen een stuk moeilijker om uit een bv. een gaggia een goede espresso te trekken. Dat werd eerder, meen ik, ook al aangegeven? Hou dat in je achterhoofd en kijk uit naar iets anders. Ik zal ook aan je denken als ik iets tegenkom!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!