Beste forumleden, zal me eerst even voorstellen is wel zo netjes
Ben Bennie uit Amersfoort en houdt van veel koffiedrinken. Gebruikte hiervoor altijd een espresso half auto machine maar werd het zat omdat ik altijd gemalen koffie erin gooide en dat is niet vers als koffiebonen. Koffiebonen vers gemalen zo heerlijk. Gebruik zelf Illy bonen.
Heb nu een tijdje een volautomaat Saeco Incanto deluxe.
Nu vertoont ie de volgende problemen en heb geen garantie.
Bij het koffiezetten lijkt het dat ie druk mist of geen water doorheen gooit. Want er komen maar paar druppels uit misschien een eetlepel koffie. Heel vreemd. De machine is al gereinigd met dorgul
Wat me ook opvalt is dat de koffiedrap behoorlijk nat is. Normaal moet het droge koffie schijf/cups zijn
Ik kan veel zelf repareren met aanwijzingen van jullie. Ik hoor het graag.
gegroet, Bennie
Re: Saeco Incanto deluxe (kwaaltjes!) Help
2aanvulling: als ik voor de optie gemalen koffie kies dan komt er wel genoeg water in het kopje. dus er komt wel genoeg water doorheen of niet?
wel getest zonder koffie want heb geen gemalen koffie om erin te gooien.
wel getest zonder koffie want heb geen gemalen koffie om erin te gooien.
3Misschien staat je maler, mits instelbaar, wel veel te fijn? Of je gebruikt te vette bonen, daar loopt hij ook op vast. Probeer eens verse bonen?
En anders zou je pomp naar z'n grootje kunnen zijn, levert dan niet meer voldoende druk.
Of hij is toch intern nog ergens erg smerig...Maar dan zou het water er over het algemeen ergens anders uit moeten komen, of in de lekbak.
Genoeg mogelijkheden dus om eens verder te onderzoeken.
En anders zou je pomp naar z'n grootje kunnen zijn, levert dan niet meer voldoende druk.
Of hij is toch intern nog ergens erg smerig...Maar dan zou het water er over het algemeen ergens anders uit moeten komen, of in de lekbak.
Genoeg mogelijkheden dus om eens verder te onderzoeken.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
4kennen jullie iemand die dat kan nakijken wat er mis is en eventueel repareren. Goed adresje met een redelijk vast prijsje. Zit nu ook beetje krap bij de kas.
Hoor het wel, iemand die het als hobby doet of een kenner
Hoor het wel, iemand die het als hobby doet of een kenner
5Je zegt net dat je zelf veel kan repareren??? Goedkoopste is eerst zelf even kijken. Waarom vraag je anders eerst om tips, daarna kijk je zelf niet maar vraag je direct naar een adresje...
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
6pardon! hoe kom jij erbij dat ik niet heb gekeken? Loop je steeds stiekem in mijn keuken te kijken?
Ik heb veel gecontroleerd en uitgeprobeerd door deze forum. Maar daar ligt het niet aan. Dus mijn conclusie een adresje iemand die er echt diep in zit en het probleem sneller herkent.
maalgraad fijnen en groffer gezet geen resultaat. Blijf nat. Koffiebonen zijn gewoon goed want Illy koffie is al vers en prijzig. Anders zouden ze niet deze machines maken om alleen koffie te gebruiken van een soort fabrikant die wel droger is.Gaat er niet in bij mij.. en heb ook diverse koffiebonen gebruikt. Allemaal het zelfde
Nieuwe maalschijf zit er al in omdat het ook daaraan kan liggen volgens deze forum. Alle rubbers o-ringen zijn al vervangen.
Druk zit er gewoon op omdat anders de gemalen koffie ook niet voldoende koffie kan geven.
lekt ook nergens en voor de rest altijd om de drie dagen schoonmaak beurt.
Ik heb veel gecontroleerd en uitgeprobeerd door deze forum. Maar daar ligt het niet aan. Dus mijn conclusie een adresje iemand die er echt diep in zit en het probleem sneller herkent.
maalgraad fijnen en groffer gezet geen resultaat. Blijf nat. Koffiebonen zijn gewoon goed want Illy koffie is al vers en prijzig. Anders zouden ze niet deze machines maken om alleen koffie te gebruiken van een soort fabrikant die wel droger is.Gaat er niet in bij mij.. en heb ook diverse koffiebonen gebruikt. Allemaal het zelfde
Nieuwe maalschijf zit er al in omdat het ook daaraan kan liggen volgens deze forum. Alle rubbers o-ringen zijn al vervangen.
Druk zit er gewoon op omdat anders de gemalen koffie ook niet voldoende koffie kan geven.
lekt ook nergens en voor de rest altijd om de drie dagen schoonmaak beurt.
7Je stelt dat Illy koffie vers is, jammer maar daar vergis je jezelf schromelijk, die koffies zijn vaak al maanden oud, terwijl wij een koffie als vers bestempelen tussen de 1 en maximaal 4 weken er zijn er zelfs bij die dat nog strakker stellen door daar de termijn van 2 weken aan te houden, maar daar geloof ik zeker niet in.
Je bent zelf toch wel iets kort door de bocht als er iemand is die je wilt helpen.
P.S. een koffie die (te) duur is wilt niet zeggen dat het perse een goede (voor jouw doel) koffie is.
Je geeft aan dat er een nieuwe maalschijf is geplaatst, was dat voor of nadat de problemen optraden?
Je bent zelf toch wel iets kort door de bocht als er iemand is die je wilt helpen.
P.S. een koffie die (te) duur is wilt niet zeggen dat het perse een goede (voor jouw doel) koffie is.
Je geeft aan dat er een nieuwe maalschijf is geplaatst, was dat voor of nadat de problemen optraden?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
8Vers en prijzig is niet hetzelfde. Probeer maar eens echt verse bonen (dus met een brandatum van max. een week geleden). Illy is doorgaans gewoon oude meuk. En inderdaad prijzig.eskobarnas schreef:Koffiebonen zijn gewoon goed want Illy koffie is al vers en prijzig.
Omdat de malers in zo'n volautomaat bagger zijn (kan het weten, heb er zelf ook een in de keuken hangen) kan hij met sommige bonnen niet goed overweg. Dat zijn dan met name de vettige soorten. Donkergebrand en vettig is een slechte combi dan.eskobarnas schreef:Anders zouden ze niet deze machines maken om alleen koffie te gebruiken van een soort fabrikant die wel droger is.Gaat er niet in bij mij..
9dan ga ik even deze week even kijken naar verse bonen en zelf branden in de wok staat genoeg uitleg en proeven zal denk ik wel verschil merken maar illy koffie vind ik al zo lekker. De maalschijf nadat de probleem was met natte schijf en probleem nog steeds niet verholpen.
Ik weet het ook niet meer. Ik ga straks even de vulpiston bestellen compleet dan en kijken of ik daar wat mee opschiet
Ik weet het ook niet meer. Ik ga straks even de vulpiston bestellen compleet dan en kijken of ik daar wat mee opschiet
10Het lijkt er een beetje op dat de pomp idd niet voldoende druk kan maken. Wat je (redelijk goedkoop) kan testen met een beetje snelfilter maling (van de buren oid?).
Als hij daar ook nauwelijks iets door krijgt, zou het dat wel moeten zijn. Of iets dergelijks zoals drukverlies in een leiding?
Pompjes, zetgroep en evt leidingen zijn verkrijgbaar oa via esprase.nl maar ik zou eerst proberen het probleem te isoleren vóór je dingen aanschaft.
Als hij daar ook nauwelijks iets door krijgt, zou het dat wel moeten zijn. Of iets dergelijks zoals drukverlies in een leiding?
Pompjes, zetgroep en evt leidingen zijn verkrijgbaar oa via esprase.nl maar ik zou eerst proberen het probleem te isoleren vóór je dingen aanschaft.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30