nou alles uit elkaar gehaald en gereinigd alle leidingen schoongemaakt en nieuwe klemmen. Was een probleem met de doorstroom element van de verwarming. Deze vervangen zat een scheur in. Vervolgens geen lekkage gevonden en alle aangesloten en nog steeds druppels. Ik probeer de reinigingscyclus komt ook niks uit. gemalen koffie ook niks uiit. Warm water werkt wel gewoon en stoom ook. Dus dan zou de pomp wel moeten werken ofniet?
iemand nog tips.
Re: Saeco Incanto deluxe (kwaaltjes!) Help
12Tenzij de pomp niet (meer?) voldoende druk kan opbouwen of er in het "koffietraject" een verstopping oid zit. Heb je de mogelijkheid om eens de zetgroep te wisselen?
Meteen een nieuwe kopen zou ik alleen doen als je er zeker van bent dat dat het is. Immers als het de pomp is, is het zonde van die nieuwe zetgroep. Idem andersom bij de aankoop van een pomp...
(Al creëer je wel een voorraadje reserve onderdelen! )
Meteen een nieuwe kopen zou ik alleen doen als je er zeker van bent dat dat het is. Immers als het de pomp is, is het zonde van die nieuwe zetgroep. Idem andersom bij de aankoop van een pomp...
(Al creëer je wel een voorraadje reserve onderdelen! )
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
13hahhaha dat klopt reserve onderdelen altijd goed maar niet als ze zo prijzig zijn. Bedankt voor je tip.
14hallo daar,
nu wil ik een pomp halen voor mijn saeco incanto delux s-serie maar weet niet welke
er worden er drie geadviseerd op de website Esprase
nu zag ik deze http://www.esprase.nl/product_info.php?products_id=63
een zware versie met messing uiteinde. kan ik beter deze halen wat wordt precies bedoeld met zware uitvoering (rood)
wil wel de beste voor mijn apparaat?
tnxxxx
nu wil ik een pomp halen voor mijn saeco incanto delux s-serie maar weet niet welke
er worden er drie geadviseerd op de website Esprase
nu zag ik deze http://www.esprase.nl/product_info.php?products_id=63
een zware versie met messing uiteinde. kan ik beter deze halen wat wordt precies bedoeld met zware uitvoering (rood)
wil wel de beste voor mijn apparaat?
tnxxxx
15Hebn je hier misschien wat aan?
SAECO onderdelen: Vienna, Incanto, Stratos, Magic en Royal
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m700127529
SAECO onderdelen: Vienna, Incanto, Stratos, Magic en Royal
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m700127529
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
16dank je wel maar nee niet echt wil alleen weten wat het verschil is met de pomp. Hoor graag wat het verschil is tussen de standaard en zware versie pomp
17Denk dat de zwaardere degelijker is en evt wat meer pompvermogen heeft?
Je zou de specificaties bij de fabrikant(en) kunnen vergelijken.
Je zou de specificaties bij de fabrikant(en) kunnen vergelijken.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
18heb ik ook gedaan zie dit even:
misschien dat jullie iets zien wat ik niet zie:
deze zit bij mij in:
ulka ep5gw
Saeco 12000140
Ingang: 6,1 mm
Uitgang: 8,9 mm binnenmaat
Merk: Ulka
Vermogen: 48 W
Soort voltage: AC
Spanning: 230 V
Druk: 15 bar
Type: Koffiezetter
Elektrische aansluiting: 6.3mm ANP klem
kost 27eur
-----------------------------
en deze kost 31 euro
ulka ex5 230v
POMP VOOR SAECO 187720958
220 volt - 48 watt
2 liter/min
Ulka Pomp EX5, 230v,48w,50hz
Water in :7,9mm
Water uit : 8,1mm
15bar
elektrische aansluiting: amp 6,3mm
messing pijpje
misschien dat jullie iets zien wat ik niet zie:
deze zit bij mij in:
ulka ep5gw
Saeco 12000140
Ingang: 6,1 mm
Uitgang: 8,9 mm binnenmaat
Merk: Ulka
Vermogen: 48 W
Soort voltage: AC
Spanning: 230 V
Druk: 15 bar
Type: Koffiezetter
Elektrische aansluiting: 6.3mm ANP klem
kost 27eur
-----------------------------
en deze kost 31 euro
ulka ex5 230v
POMP VOOR SAECO 187720958
220 volt - 48 watt
2 liter/min
Ulka Pomp EX5, 230v,48w,50hz
Water in :7,9mm
Water uit : 8,1mm
15bar
elektrische aansluiting: amp 6,3mm
messing pijpje
19Ik denk eerlijk gezegd dat de verschillen niet zo groot zijn. Wel heeft de ene een wat grotere inlaat (maar of dat nu een probleem is?) en is er ook wel een verschil in stevigheid. De ene is net wat robuuster gebouwd dan de ander.
Ik heb wel eens twee verschillende Ulkapompjes in handen gehad die beide zouden passen, maar de ene was aanmerkelijk zwaarder dan de ander.
Ik heb wel eens twee verschillende Ulkapompjes in handen gehad die beide zouden passen, maar de ene was aanmerkelijk zwaarder dan de ander.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
20Heb je inmiddels wel het probleem zover kunnen isoleren dat je ook zeker weet dat het de pomp is? Ik zie dat hierboven nog nergens terug, ondanks de aangedragen zoekrichtingen. Enige feedback daarop is natuurlijk welkom.
Als het inderdaad de pomp is zou ik voor die paar euro gewoon de zwaardere variant nemen. Misschien is ie iets beter, en anders kom je er door het minimale prijsverschil ook wel overheen, toch?
Als het inderdaad de pomp is zou ik voor die paar euro gewoon de zwaardere variant nemen. Misschien is ie iets beter, en anders kom je er door het minimale prijsverschil ook wel overheen, toch?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton