Machine aan laten staan is voordeliger dan opwarmen.
Ik heb er een digitale energie meter tussen hangen en ingesteld op 0.23 euro per kWh. Mijn bevindingen zijn dat de machine 2x per dag laten opwarmen meer stroom kost dan gewoon aan laten staan. Verbruik valt echt enorm mee! Omdat ik twijfelde of dit wel klopt stelde ik mijn vraag hier eerder...maar geen duidelijk antwoord. In de vorige topics die ik kan vinden over energie verbruik is alles gebaseerd op schattingen.
Ik heb net contact opgenomen met de energie leverancier om het daadwerkelijke energie verbruik van onze huishouding in totaliteit te laten berekenen tot nu. Dat is nu, op 5 dagen, precies 6 maanden na de laatste meting en jaarafrekening in februari. Mooie peildatum dus. Er is niks terug te zien in extra energieverbruik van mijn BFC (en/of Gene Cafe.) en ik heb de BFC sinds 1 januari 2013.
Ik zal eerdaags de meter resetten en dan de kosten en verbruik van een dag precies noteren inclusief apart het opwarmen etc. en een nieuw topic hiervoor openen. Dan is dit ook voor eens en altijd duidelijk voor iedereen die een machine wilt aanschaffen en zich afvraagt wat de kosten van een dag zijn.
In ieder geval komt het er inderdaad op neer dat je je niet druk hoeft te maken over het verbruik.
Re: expobar brewtus 4 aanschaf
11Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!