Re: Verbeterpunten?

11
original andalucia schreef:zoals al eens eerder door ook anderen aangehaald, links openen in een nieuw venster
Rechtermuisklikje en openen in een venster?

Die header hierboven mag wel anders ja. Diversen fora in Nederland laten gebruikers af en toe een foto inzenden. Misschien een leuk idee, je weet nooit wat voor pro's hier zitten.

Schuine knipoog .. :P

12
Steff schreef:Die header hierboven mag wel anders ja. Diversen fora in Nederland laten gebruikers af en toe een foto inzenden. Misschien een leuk idee, je weet nooit wat voor pro's hier zitten.

Schuine knipoog .. :P
Top idee! Bij dezen dus een oproep aan alle fotografen onder ons, mail je mooiste foto naar info@mijnbroerenik.nl en dan komt het helemaal goed!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

13
youneedstyle schreef:Ikzelf vind het plaatje hierboven van die slappe koffie niet zo. De compressie van de kleuren klopt ook niet helemaal...
Dat van die compressie is mij natuurlijk ook een doorn in het oog... ziet er niet echt sexy uit. Probleem is dat het phpbb forum (de software waar dit forum op draait) alleen .gif bestanden gebruikt. Je kunt die header dus wel vervangen... mits het ook een gif bestand is.

14
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het een super forum vind met veel behulpzame baristi. Ik denk dat een koffieforum daarmee in eerste instantie staat of valt.

Nu snap ik alleen niet dat ik als ik op mijn werk op het forum zit er inderdaad de eerdergenoemde "slappe bak koffie" te zien is boven het forum, en als ik thuis zit er een plaatje van wat koffiebonen te zien is... heeft niet te maken met verschil IE of FF en ook niet met ingelogd zijn of niet ben ik al achter...

Ik sluit me aan met dat het wellicht ietsie overzichtelijker kan, maar niet door minder fora te maken maar door ze anders te ordenen. Ik heb het idee dat het forum een beetje op een threshold zit qua aantal onderwerpen op de eerste pagina. Aan de ene kant is het tof dat je met één klik bij het goede onderwerp bent, aan de andere kant zijn het er wel vrij veel. Dat in combinatie met de vrij kleine omschrijving die er boven de groepen staat maakt het een beetje onoverzichtelijk.

Misschien een Front page met de grotere groepen? en dan "HOT!" wel intact laten?
voorbeeld:

HOT!
Forum nieuws
Proefpanel
SDFP
Koffiegek.nl

Algemeen
Hardware (Machine's, Malers & Accesoires)
Software (Koffie, Bonen, Pads & Servings)
Techniek & Know-How (met een appart Opschuim & Latte Art forumpje)

Interactief
Vraag en Aanbod
Support (extra toevoegen)
Koffiepraat
Ideeën-box (extra toevoegen)

/voorbeeld

Als je het op deze manier doet dan past de "front page" in ieder geval op 1 pagina, wat het wel wat overzichtelijker maakt (imo)

PS: het is maar een hersenspinsel
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler

15
Ik heb nog wel een verbeterpunt (heb niet nagekeken of dit al eerder is genoemd)

Maak onderscheid tussen volautomaten en Nespresso. Die hebben (naast dat de espressofiel niets met beiden heeft) niet zoveel met elkaar te maken m.i.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

17
Jura_Impressa schreef:Ik heb forums Pro gedownload voor de Iphone. Ik krijg alleen koffiepraat.nl niet aan de praat. Hebben jullie mobiele toegang geblokkeerd?
Ehh... nee. Ik ken Forums Pro ook eigenlijk niet. Kun je koffiepraat wel op de reguliere manier via je browser gebruiken?

19
Martijn schreef:
Jura_Impressa schreef:Ik heb forums Pro gedownload voor de Iphone. Ik krijg alleen koffiepraat.nl niet aan de praat. Hebben jullie mobiele toegang geblokkeerd?
Ehh... nee. Ik ken Forums Pro ook eigenlijk niet. Kun je koffiepraat wel op de reguliere manier via je browser gebruiken?
Op de Iphone? Ja, dat is geen probleem. Een forum als walkers4walkers.nl wordt wel geladen in de Iphone met Forums Pro, maar koffiepraat niet. Wellicht zijn er hier Iphone gebruikers die een app hebben die dit forum kunnen benaderen?
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

20
Martijn schreef:Jura_Impressa schreef:Ik heb forums Pro gedownload voor de Iphone. Ik krijg alleen koffiepraat.nl niet aan de praat. Hebben jullie mobiele toegang geblokkeerd?Ehh... nee. Ik ken Forums Pro ook eigenlijk niet. Kun je koffiepraat wel op de reguliere manier via je browser gebruiken?
Forums lite is een gratis en bruikbare app. Opgelost dus!