Saeco talea giro plus verliest zijn druk

1
Sinds kort heb ik een 2e hands saeco talea giro plus aangeschaft en ben opzich tevreden met de koffie. Nu heb ik het volgende probleem:

Wanneer hij aan het malen is maakt hij een hard geluid(normaal voor een saeco) maar wanneer hij er dan water doorheen moet 'persen' verzacht het geluid opeens en komt er een klein dun straaltje uit. Waterreservoir is hierbij vol en de maling staat op medium. Verder komt er water uit het pijpje en wanneer ik filterkoffie zet zonder filterkoffie dan komt er ook gewoon een goede straal uit... Wat is er mis!!!

Ik ben niet erg handig maar een stappenplan kan ik nog wel volgen!(bv een schoonmaakbeurt van de zetgroep)

Wie o wie kan mij helpen!!!!!!!!

Re: Saeco talea giro plus verliest zijn druk

2
hi f123,

ik heb precies dit zelfde probleem gehad maar misschien kan ik je helpen.

zie zo ie zo even mijn topic voor foto met uitleg.
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... nas#p47536

maak je zetgroep goed schoon met lauw water. vervolgens de crema ventil dat is dat ding met dat harde silicone slang goed uitelkaar halen en schoonmaken en alles op de zelfde manier terug en kijk of er koffie doorheen gaat. mocht dat niet werken kun je de kleine zwarte o ring eruit halen en alles weer inelkaar crema ventil dan kom er wel een goeie druk uit. anders even nieuwe crema ventil kopen als laatste niet vergeten de o ringen goed vervangen en insmeren met siliconevet

succes

Re: Saeco talea giro plus verliest zijn druk

5
eskobarnas schreef:LEZEN BLIJFT EEN HEEL MOEILIJK VAK VOOR SOMMIGE HIER OP DE FORUM!

Wat zijn ze zo aardig hier......
Aangezien je zelf (in je eigen topic of hier) nergens hebt geschreven of je het probleem hebt opgelost en zo ja, waar het mis ging, hebben wij ook niet kunnen lezen dat je kennelijk wel iemand anders kunt helpen.
Adriaans opmerking is in dit geval dus terecht. Heb jij het probleem zelf kunnen oplossen? Dan zou het je sieren de oplossing te plaatsen in je eigen topic.