Hey,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een handmatige maler. MAAR liefst zo eentje in de oude stijl.
Zijn die nog nieuw te koop? en heeft iemand daar ervaring mee?
Dries
Re: Malen op armkracht...
2Ouderwetse handmalers zijn meen ik nog wel te koop, vaak zijn de handmalers tegenwoordig echter ook modern vormgegeven.
Het resultaat kan heel behoorlijk zijn. Als je met z'n tweeën bent gaat het nog wel, maar als je voor meer mensen moet malen wordt het toch wel een klus. Tenzij je de HG One koopt, maar die kost ook wat....
Het resultaat kan heel behoorlijk zijn. Als je met z'n tweeën bent gaat het nog wel, maar als je voor meer mensen moet malen wordt het toch wel een klus. Tenzij je de HG One koopt, maar die kost ook wat....
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Als je een nieuwe ouderwetse maler zoekt dan kun je eens kijken naar een Zassenhaus. Ze zijn alleen niet heel erg geschikt voor espresso. Met een extra aanpassing zijn ze behoorlijk geschikt voor filter. Heb vorige maand de mijne helemaal verbouwd om de as stabieler te maken.
Wat is het doel van de maler? Is dat filter of espresso. Je zou kunnen kijken naar de OE Pharos of binnenkort de OE Lido2. De HG One is helemaal perfect maar niet de ouderwetse stijl.
Wat is het doel van de maler? Is dat filter of espresso. Je zou kunnen kijken naar de OE Pharos of binnenkort de OE Lido2. De HG One is helemaal perfect maar niet de ouderwetse stijl.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
4Erik82 schreef:Als je een nieuwe ouderwetse maler zoekt dan kun je eens kijken naar een Zassenhaus. Ze zijn alleen niet heel erg geschikt voor espresso. Met een extra aanpassing zijn ze behoorlijk geschikt voor filter. Heb vorige maand de mijne helemaal verbouwd om de as stabieler te maken.
Ik zou hem gebruiken voor filter.
5Een zassenhaus geeft dan een aardige kwaliteit maar ga zelf eind dit jaar voor de Lido2 want die gaat het toch echt stukken beter doen. Het is maar hoe een mierenneuker je bent op koffiegebied. Alleen is een nieuwe zassenhaus ook al duurder dan 80 euro. Zelf zeef ik eerst het maalsel van de zassenhaus en dat geeft al een gigantisch verbetering in smaak. Het stabieler maken van de as is ook aan te raden.
Als je echt meer van handmalers wilt weten zou je eens op de site van Orphan Espresso moeten kijken. Staat ontzettend veel info op.
Als je echt meer van handmalers wilt weten zou je eens op de site van Orphan Espresso moeten kijken. Staat ontzettend veel info op.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60