Weet niet of dit het juiste sub-forum is om mijn bericht te plaatsen.
Zoals de titel al zegt ik kan niets ruiken, waarschijnlijk heb ik te weinig zuurstof gehad tijdens mijn geboorte. Ik proef wel, maar vrij beperkt & vooral basale smaken. Bv. Aardbeien ijs & vanille ijs is ijs voor mij, maar citroen ijs proef ik weer wel. Het is best handig bij het verschonen van luiers, maar ja ik ruik ook niet of ik zelf stink.

Wat heeft het met koffie te maken?
Ik vraag mij af of het mij lukt om goede koffie te zetten, met bijvoorbeeld aan half automaat, vanwege mijn beperkte smaak. Al die details in de koffie vind ik erg moeilijk om te bepalen.
Ben nu aan het aanmodderen met een percolator, maar echt lekkere koffie heb ik er nog niet uit gekregen. Met deze uitleg is het wel iets beter geworden http://stumptowncoffee.com/brew-guides/moka-pot/ Ja, ik weet het een maler & verse bonen zijn zeer belangrijk. Maar het zou mij toch moeten lukken om er een acceptabele bak koffie uit te krijgen.
Zou het doen van barista cursus zou mij misschien kunnen helpen? Maar lukt het mij thuis dan ook nog? Is het wellicht voor mij verstandiger een vol automaat te kiezen boven een half automaat?
Mijn vrouw drinkt niet zo vaak koffie, wel af & toe cappuccino, ijskoffie of Starbucks.

Voor hulp met het zetten van goede koffie moet ik dus niet bij haar zijn.
Wat is wijsheid volgens jullie?
Alvast bedankt!
Roel / NachtBroeder