Re: Wat drink je nu?

681
Klopt, weet ik.
De Duetto is een dual boiler machine, geen HX. Maar het water voor de zetboiler wordt wel voorverwarmd doordat het door de stoomboiler wordt geleid voor temperatuurstabiliteit van het zetwater, dus eigenlijk zit er toch een beetje een HX systeem in waardoor dit inderdaad zou kunnen. Dat het aanvoerwater onder druk komt te staan doordat het in de stoomboiler zit en daardoor het de zetboiler uitdrukt zodra het driewegventiel op een kiertje gaat.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

682
De Duetto is een dual boiler machine, geen HX
:oops: Dat wist ik eigenlijk wel... Maar inderdaad is het mechanisme waardoor je dat beetje water krijgt zonder pompdruk zo'n beetje hetzelfde.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

685
BRASIL FATIMA ORGANIC Certified Organic / EU
Natural
Variëteit:Mundo Novo & Icatu
Zoet van smaak. Diep donker karamel, chocolade en noten. Een koffie met een consistente en mooie smaak balans.

Aldus Casa Brazuca..

Aldus Pichichi!! Topkoffie :!:

Meu prazer diário
(mijn dagelijkse genoegen)

Helaas morgen alweer opperdepop.... :(

Is overigens ook 'elders' verkrijgbaar voor degenen die niet in (de buurt van) Amsterdam komen/wonen. Veel Engelse roasters hebben 'm ook (gehad). Get your hands on it if you can!!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

687
De Panama Esmeralda Geisha van Simon Levelt. Dit keer erg goed en vers. Vandaag binnen gekomen en afgelopen maandag gebrand. Is een 2013 lot van de officiële veiling. De smaak gaat de komende dagen nog stukken beter worden maar is nu al echt ontzettend clean en vol van smaak met heerlijke zoete fruittonen. Een geweldige filterkoffie.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

688
olivier_moree schreef:Ik drink sinds 2 jaar buscaglione, wat mij betreft de lekkerste espresso!
Het lekkerste vindt ik om te variëren en af te wisselen, dan blijf je scherp en verval je niet in de (smaak) sleur. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

689
Sumatra Lintong Opung BR van Sweet Maria's
FC+; ik vond hem optimaal na 10 dagen rusten; espresso

Voor lyrische smaakbeschrijvingen zoals altijd de onnavolgbare notes van Tom van Sweet Maria's:
http://homeroast.two14.net/coffee/offering/115/

Het aardse wat je zou verwachten zit er zeker in maar hij is naast heel erg zoet ook erg mooi in balans.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

690
Bestel je daar vaker Kabouter?? Ik zou dat graag ook eens doen. Maar hik altijd tegen verzendkosten aan.
Heb ik bij Dean's Bean's ook 'last' van. Daar zou ik ook héél graag eens bestellen (maar ja 45$ verzendkosten :shock: :shock: :shock: ).
Misschien eens kosten delen?? (alhoewel we dan weer met NL'se kosten zitten..)

Als je de link die je stuurde wat inkort trouwens, krijg je toegang tot alle proefnotities, stuk of 100. Erg interessant!!

http://homeroast.two14.net/coffee/offerings/
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach