Hoi allemaal,
ik gebruik thuis al een vijftal jaren een saeco incanto de luxe, prima apparaat dat het eerste jaar wel enkele keren in garantie is hersteld, maar sindsdien eigenlijk probleemloos heeft gewerkt.
Sinds enkele weken heb ik een probleem dat ik niet kan oplossen.Wanneer ik het toestel opzet gaat het normaal gezien eerst een spoeling uitvoeren, maar buiten enkele rare geluidjes wordt er niets gespoeld en gaat het na enkele minuten in de volgende stap over(klaar voor gebruik). Als ik dan op de startknop druk, start het malen niet en maakt hij opnieuw wat rare geluiden, om uiteindelijk opnieuw in de "klaar voor gebruik" fase te komen. Na een keer of 5 of 10 op de startknop te drukken, start hij uiteindelijk wel en doet hij wat hij moet doen. Een tweede kop koffie is dan ook geen probleem meer. Maar de volgende dag start het verhaal opnieuw. Iemand een idee ?
alvast bedankt,
Re: saeco incanto de luxe
2Je bent nu dus 15000 kopjes verder, je hebt het niet gehad over je schoonmaakroutine etc, weleens een onderhoudsbeurtje overwogen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Schoonmaakroutine volgens het boekje, elke week reinigen en regelmatig ontkalken. Dacht dat dit wel ok was, ik denk niet dat ik anders zo ver zou geraakt zijn. Ik ben wel de enige thuis die koffie drinkt, dus meer dan 12 koppen per week worden er niet gemaakt 
4Reinig je de machine ook wel eens manueel?
Dus kastje open, zetgroep eruit en boenen/stofzuigen?
Dus kastje open, zetgroep eruit en boenen/stofzuigen?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
5reinigen binnenin doe ik elke maand wel eens, aan stofzuigen had ik nu niet gedacht ... ?
6Ik zou dat van binnen reinigen,uitvegen etc minimaal eens per week doen.
Dit om schimmelvorming zoveel mogelijk tegen te gaan.
Dit om schimmelvorming zoveel mogelijk tegen te gaan.