Gaggia Titanium waterniveau laag

1
In de waterbak van mijn Gaggia Titanium zit een grijze, magneet die als de waterbak vol is bovenaan moet drijven en als hij leeg is onderaan. Op deze manier weet de machine of er nog genoeg water is. Ik heb sinds een paar dagen het volgende, als ik de waterbak helemaal vul met water komt de 'drijver' eventjes naar boven maar gaat daarna weer rustig naar beneden, ookal is de waterbak gewoon vol. Ik krijg dus steeds de melding dat er niet genoeg water aanwezig is en ik kan dus geen koffie zetten. Ik heb de 'drijver' al schoongemaakt maar dit helpt helaas ook niet, net als op verschillende manieren de 'drijver' in de schacht te plaatsen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Het is een simpel ding maar ik krijg het op de een of andere manier niet gemaakt. Alvast bedankt !

Re: Gaggia Titanium waterniveau laag

4
Heb je het hele "dingetje" uit de tank gehad?
Kan het dan zo zijn dat je hem per ongeluk op z'n kop weer hebt teruggeplaatst?
Het is niet zo dat het "dingetje" wat in feite een Vlotter is lek is op de een of andere manier?

Leuke afbeeldingen alleen verraad het nog weinig van hoe het evt. zou moeten zijn. :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
Van het net geplukt, waar het een veelvuldig euvel is. :evil:

Inside the water tank there is a magnetic float which is causing the problem. This float is moving always on the top of the water tank as you fill it with water and in reverse as the water level goes down then the float is moving down to bottom also. So as the magnetic float is moving up and down is giving the signal for the water level if it is full or empty.
So possibly now the float is stuck in the bottom and even if you have refill the tank this is still on the bottom of the tank. This can happen from many reasons. First could be that the plastic column that the float is moving is full of scale and it can not move up and down freely any more so you can clean it from scale by decaling it and even clean it with a wire brush.
A second possibility could be that float have a tiny hole and some water enter in the float and this make it to stay on the bottom of the tank. You can visually inspect it and if possible you can dry out the water and weld with a super glue the hole if possible, if it can not be fixed then you need a new float.
If you wand to fix it temporary until you find a new float you can a plastic clip or similar to secure it always on the top however you when the tank is empty it doesn't register so you would really have to keep an eye on the water level to avoid any other problems with the machine.
Good luck

7
Zet hem op z'n kop op het lekke deel op een paar velletjes keukenpapier, dus paar keer dubbelvouwen en een nachtje er op laten staan door de zuigende werking heb je een grote kans dat het laatste beetje vocht eruit komt en dan goed drogen en druppeltje Superglue erop en goed laten drogen en dan opnieuw proberen ;)