Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

11
Het lijkt me toch dat zoiets wel te verhelpen moet zijn door een vakkundig soldeerder/lasser. Het moet wel goed gebeuren want risico's zijn er, dus laat je goed voorlichten.

En als je er niet uit komt: je weet wie onze wonderdokter is, nietwaar? Hij heeft bovendien veel ervaring met Pavoni's.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

12
Hallo,
Kun je ook een totaalplaatje van de boiler + gat sturen?
Ik ben met name benieuwd hoe goed je in de boiler kunt komen met een gasbrander.

De boiler moet helemaal los omdat rubbers etc kunnen verbranden door de hete gasbrander.
Verder is het handig om een liniaal naast de gaatjes te houden. Zo krijgen we een betere indruk hoe de groot de gaatjes zijn.

Groet, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

13
Jerpsx schreef:Thanks voor het meedenken! Heb hem even opengemaakt. Het rood omcirkelde gebied is waar hij lekt..daarnaast misschien ook opkomende probleemgebieden?

Ik ben eerlijk gezegd meer geschokt van de vuiligheid onderin de boiler dan van de grootte van het 'gat' :D

Hoop dat iemand mij kan helpen..
Vanuit welke hoek kijken we de boiler in?
Heb zelf ook een pavoni, maar herken dit niet... :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

14
Zo te zien kijk je van onderaf de boiler in. Je ziet de rand waar de pakking ligt nog zitten, net als de elektronica die in de voet verwerkt zit.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

15
Op de foto kijken we vanaf de onderkant, element is eruit.

Ik heb nog even een foto gemaakt met een centimeter ernaast (of in elk geval een poging daartoe :D )

Het gehele aangetaste vlak is dik een centimeter lang, maar een echt gat/gaatje is met het blote oog niet te zien.

Ik heb inmiddels contact gehad met de wonderdokter ;) en daar gaat de boiler heen..zal jullie op de hoogte houden van de reparatie.

Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

16
Jerpsx schreef:Ik heb inmiddels contact gehad met de wonderdokter en daar gaat de boiler heen
Dit is een verstandige keuze, maar ook de meest conservatieve. We hadden graag gezien hoe je zelf met een vlammetje aan de slag was gegaan! :D
Ik denk dat het heel eenvoudig te repareren is.

Laat weten hoe het loopt.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: Gaatje in boiler Pavoni..?

18
Daar ben ik weer...sorry dat het zo lang heeft geduurd. Ik had jullie graag het resultaat laten zien van het apparaat weer helemaal in elkaar, maar er is van alles tussen gekomen. Deze Pavoni Pro ligt nu nog uit elkaar en maak tijdelijk gebruik van m'n andere; Europiccola (toch wel wat klein als je de pro bent gewend...).

Ik heb wel even wat foto's gemaakt van hoe het er nu uit ziet. Eerlijk gezegd is het me wel wat tegengevallen qua looks (ik had begrepen dat je de reparatie bijna niet zou zien), maar ik ga uit van Peter's expertise en neem aan dat dit de beste manier is geweest om het te repareren.

Nu is het wel zo dat deze Pavoni al niet de allermooiste meer was, meer een werkpaard, dus echt een ramp is het ook weer niet.

Ik hoop dat ik binnenkort weer wat tijd heb om hem in elkaar te zetten en hem weer te kunnen gebruiken!