Re: Hoe warm is Nespresso

4
Wat mij trouwens ook altijd opvalt is dat de doorloop van Nespresso veel sneller gaat dan ik met mijn E61 gewend ben. Ik heb bij de Nespresso van mijn moeder het kopje meestal wel in 10-15 seconden vol. Tegenwoordig doe ik dus even een preïnfusie, en hopla: mooi langzame doorloop. Is wellicht ook wat beter voor de temperatuur, met die langzamere doorloop.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Leuk die pre-infusie. In een heel klein, goed voorverwarmd kopje net 15ml zetten lijkt me ook een goeie kans bieden op lekkerder koffie dan er normaal uit komt. Het zou leuk zijn eens te kijken hoe je een zo optimaal mogelijk kopje Nespresso kunt zetten. Ik heb er niet echt helemaal het geduld voor maar wie weet krijg ik wel weer eens de geest. Ik had die meet-spullen al een paar maanden bij m'n vriendin liggen en kwam er steeds niet toe haar Nespresso toe te takelen en gisteren was het zo'n lome zondagmiddag die er geschikt voor was.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Leuk om te lezen. Zelf verwarm ik bij mijn moeder eerst het kopje met 60ml water en dan pas het cupje erin en gaan. Blijkbaar maakt dat het dan nog net wat minder slecht.

De laatste tijd heb ik wel gemerkt dat waar ik in het verleden een bakkie nespresso nog best acceptabel vond ik het nu ook gewoon slootwater begin te vinden.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

8
Ik had nooit Nespresso geproefd. Jaar of 8 geleden één keer toen ik nog niet met koffie bezig was.
Laatst een kopje gehad van de Bijenkorfboutique meneer. Een hele sterke, was nieuw. Nummer 11 op schaal van 12 ofzo. Was echt niet slecht hoor. Beter dan wat je in de meeste restaurants na het eten uit een espressomachine krijgt voorgezet. Haalt het niet bij een goedgezette echte espresso, maar ik zou hem met alle plezier opdrinken op een verjaardag.
Maar het blijft veel te duur...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

9
@3aan schreef:Ik lees en hoor altijd maar over Slootwater, maar wie heeft er nu werkelijk allerhande soorten van slootwater geproefd of gedronken. :?
Heel veel mensen.
Laatst gewijzigd door bobbee op ma 18 nov 2013, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

10
Proeven is ook (vooral) ruiken. En ik weet hoe slootwater ruikt. Daarnaast is het natuurlijk maar een uitdrukking.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder