Re: Wat drink je nu?

691
Ik heb er één keer besteld om mezelf te trakteren maar had even niet gerekend op de inklarings/invoer/douanekosten a EUR38, nog bovenop de verzendkosten die ik even niet meer precies weet. Dat was dus een (te) dure grap.. We kunnen eens kijken wat bestellen van een hele grote doos in de US kost om te delen? Maar de komende tijd wilde ik die Duitse tenten maar eens uitproberen om de kosten te drukken. Ik had overigens nog wel meer supergoeie koffies van SM in dat pakje, bijvoorbeeld de dry process Aramo Yirgacheffe was echt fantastisch, tropisch fruit, pepermunt, ceder, en nog van alles. En de Acatenango Gesha, maar die is nogal lastig goed te roosteren dus ik stook eerst de rest erdoor om zoveel mogelijk te leren.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

693
Nice, die zaak ken ik niet maar ik zie een paar leuke koffies. Hmm misschien eerstvolgende bestelling hier maar eens plaatsen.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

694
Ik heb ook wel eens mooie koffies van hen geproefd. Niet een enorm assortiment, maar wel met zorg gekozen, geloof ik.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

697
Zoiets heb ik ook een keer gehad. Van de Brazil santos heb ik aardig wat voorraad, laatst weer nieuwe besteld. Gebrand en even paar dagen laten liggen, en die waren me uiteindelijk toch vies! Toen mijn maler goed schoongemaakt en het was weer OK. Dit terwijl ik mijn spullen toch regelmatig schoonmaak....niet genoeg de maler dus. :grin:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

698
Ja en de ene Lintong is ook zeker de andere niet. Ik heb ook wel eens een matige gedronken een tijd terug, assig en hol, maar deze is echt prachtig. Zo'n beetje de zoetste boon ook die ik ooit heb gehad, maar niet uit balans. Het zou ook kunnen dat de brandprofielen die ik gebruikte per toeval perfect bij deze Lintong aansloten, en dat ik die andere bonen te soft heb behandeld. Dit is immers een grote zachte boon. Die andere koffies ga ik er de komende tijd maar eens harder van langs geven in de brander.

700
Komt niet vaak voor dat ik iets weggooi maar deze heb ik in de kliko laten verdwijnen.
Net nog eens geprobeerd.Spul is ondrinkbaar.
Laatste keer dat ik een
Indonesische koffie koop.
Had al eerder mindere ervaringen met koffie uit de archipel maar deze slaat alles.